Ubisoft plaagt Far Cry 6-spelers via e-mail
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft plaagt Far Cry 6-spelers via e-mail

Mensen die Far Cry 6 een tijdje niet hebben gespeeld, ontvangen uitdagende e-mails die zogenaamd door de antagonist van de game zijn geschreven.

Het is vrij gebruikelijk dat - wanneer mensen daar hun toestemming voor hebben gegeven - uitgevers als Ubisofts e-mails sturen na de aankoop van een game gebaseerd op het speelgedrag van de consument. Op die manier proberen uitgevers hun klanten er bijvoorbeeld aan te herinneren om een spel weer op te starten als dat een tijdje niet is gebeurd.

Ubisoft pakt dat bij Far Cry 6 op een unieke manier aan. De e-mails worden zogenaamd verstuurd door de antagonist van Far Cry 6, Anton Castillo - gespeeld door Breaking Bad-acteur Giancarlo Esposito. Hij is een dictator van het eiland Yara en spelers moeten daar als Dani Rojas een stokje voor steken.

Wanneer mensen het spel een tijd niet hebben gespeeld, wordt er bijvoorbeeld het volgende gemaild: "Hola, Rojas. Ik wil je bedanken dat je mij vrij spel geeft in Yara. Doe het rustig aan en weet dat Yara in goede handen is." Verderop in de mail wordt de speeltijd van de speler weergegeven. In een andere mail wordt gemeld dat "het vermakelijk was om je te zien falen".

Gamers reageren op internet gemengd op de unieke vorm van marketing die hier toegepast wordt. Een gedeelte van de mensen op het ResetEra-forum is verontwaardigd, maar het grootste gedeelte lijkt het grappig te vinden en claimt dat er vooral kritiek op is omdat Ubisoft de uitgever is die het heeft bedacht.

Far Cry 6 ontving een 7,5 op Gamer.nl: "Far Cry 6 is ondanks alle bombarie simpelweg meer Far Cry. De spelformule is inmiddels stokoud, maar vindt op Yara wel een betere balans. Met meer nadruk op gepaste crafting-elementen en de bekende vrijheid in speelstijlen, valt er genoeg vermaak te halen uit het schietwerk. Op veel fronten is Far Cry 6 de beste Far Cry ooit — de grootste sowieso — maar Ubisoft zet nergens een revolutie in."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding 2: On the Beach is 'goud gegaan'
Gamer.nl
Nieuws

Death Stranding 2: On the Beach is 'goud gegaan'

De game verschijnt op 26 juni voor PlayStation 5

Het aankomende Death Stranding 2: On the Beach is 'goud gegaan' - oftewel de ontwikkeling is zo goed als afgerond.

Dat liet Kojima Productions via social media weten. De term 'goud gaan' houdt in dat er een nagenoeg afgewerkte versie van de game klaarligt om gedrukt te worden. Tegenwoordig is het echter geen garantie dat het werk van ontwikkelaars er helemaal op zit; vaak wordt er nog gewerkt aan diverse patches.

Gisteren kwamen er overigens veel nieuwe gameplaybeelden en details van Death Stranding 2 naar buiten. Zo blijkt dat het vervolg een stuk uitgebreider wordt dan het origineel op het gebied van gameplay, met meer opties voor stealth en gevechten. De game speelt zich daarbij niet langer in de VS - of de 'United Cities of America' af, maar in Mexico en Australië, waarbij het grootste gedeelte van de game in laatstgenoemde land is gesitueerd.

Bedenker Hideo Kojima liet daarnaast ook weten dat hij een concept voor een derde Death Stranding-game heeft bedacht, maar dat hij de game niet zelf zal maken. Wel oppert hij de mogelijkheid dat een andere ontwikkelaar er mee aan de slag gaat. Dat is geen hele opmerkelijke keuze: de Metal Gear-bedenker is 61 jaar oud en heeft de komende jaren genoeg op de planning staan, waaronder een Death Stranding-film, de horrorgame OD en de spionagethriller Physint.

Hoe dan ook is het eerst tijd voor de release van Death Stranding 2: On the Beach. De game komt op 26 juni naar PlayStation 5, al geeft een deluxe editie twee dagen eerder toegang. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. 

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag
Gamer.nl
Nieuws

Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag

Verkrijgbaar via Steam

Rift Riff, de nieuwe tower-defensegame van de onafhankelijke Nederlandse ontwikkelaar Adriaan de Jongh, is vanaf vandaag verkrijgbaar.

De game, die De Jongh samen met Sim Kaart, Matthijs Koster, Franz LaZerte en Professional Panda ontwikkelt, is vanaf vandaag op Steam verkrijgbaar. In Rift Riff bouwen spelers hun zelfgekozen torens op vooraf bepaalde plekken om golven aan monsters tegen te houden.

Door monsters te verslaan verkrijgen spelers sap om nog meer torens te bouwen tijdens en na gevechten. Daarnaast speelt men zogeheten prisma's vrij, waarmee nieuwe werelden bereikt kunnen worden en nog meer torens vrijgespeeld kunnen worden.

Rift Riff bevat op release vijftien spelwerelden met dertig scenario's (en voor elke scenario een extra uitdaging), vijfentwintig monsters - waaronder enkele bazen en meer content. Dat moet resulteren in tien à vijftien uur aan gameplay.

De Jongh is bekend van eerder verschenen spellen als Hidden Folks, Fingle, Secret Shuffle en Wurdweb. Hij leerde zichzelf games te coderen en richtte in 2011 ontwikkelaar Game Oven op. Nadat de studio in sloot werkte hij samen met verschillende mensen aan allerlei projecten. Op die manier is ook Rift Riff ontstaan. De Jongh richtte ook de Dutch Game Industry Directory op, waarin alle games en gamebedrijven uit Nederland worden bijgehouden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!