Alan Wake-ontwikkelaar Remedy onthult nieuw logo
Gamer.nl
Nieuws

Alan Wake-ontwikkelaar Remedy onthult nieuw logo

Alan Wake 2 moet nog altijd dit jaar uitkomen

Het nieuwe logo van Remedy Entertainment is onthuld.

Het is voor het eerst in meer dan twintig jaar dat de studio achter games als Alan Wake en Control diens logo heeft vernieuwd. "Het creëren van een nieuw logo en een verfrissende visuele identiteit was een emotionele reis, net zoals alles wat met kunst te maken heeft", zo meldt het bedrijf.

"Als een gamestudio zijn we een heel eind gekomen sinds we in 1995 zijn begonnen. Remedy verandert constant. De kogel in de letter 'R' in ons oude logo stond voor Max Payne, maar Remedy is nu veel groter dan één game; we hebben een complete portfolio aan games, nieuw en oud."

"We willen memorabele werelden, verhalen en personages creëren die jullie via onze games kunnen ervaren. We wilden dat ons nieuwe logo reflecteert hoe we constant veranderen en hoe we spannende games met de beste mensen blijven maken. Maar het is nog altijd één Remedy waarin moedige creativiteit gedijt. We hopen dat jullie het nieuwe uiterlijk waarderen."

Het bedrijf herbevestigt dat fans later dit jaar de release van Alan Wake 2 kunnen verwachten. Een precieze releasedatum is er nog niet. De game werd eind 2021 aangekondigd en komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en Epic Games Store. 

De eerste Alan Wake verscheen in 2010 en draait om de titulaire schrijver die in het dorpje Bright Falls op zoek gaat naar zijn verdwenen vrouw. Ondertussen lijkt hij langzaam zijn verstand te verliezen. In de game moeten spelers hun zaklamp op in duisternis gehulde vijanden schijnen om ze vervolgens neer te kunnen schieten. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!