Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space
PU.nl
Nieuws

Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space

Eric Baptizat, de regisseur van Assassin's Creed Valhalla, heeft dezelfde rol op zich genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe Dead Space bij EA.

Dat heeft hij bevestigd op LinkedIn. Eerder dit jaar bleek dat Baptizat vertrokken was bij Ubisoft. Hij heeft zestien jaar voor Ubisoft gewerkt. Voordat hij gameregisseur werd van Assassin's Creed Valhalla, werkte hij als designer aan Black Flag en Origins. Toen bleek dat hij was vertrokken bij Ubisoft, gingen er al geruchten dat hij bij EA Motive aan de slag ging.

Overigens blijkt ook dat Roman Campos-Oriola aan Dead Space werkt als creative director. Campos-Oriola vertrok vorig jaar bij Ubisoft Montreal, waar hij aan For Honor en Ghost Recon: Future Soldier werkte.

VGC publiceerde deze lijst met mensen waarvan tot nu toe bekend is dat ze aan Dead Space werken:

  • Roman Campos-Oriola, creative director (For Honor)

  • Eric Baptizat, game director (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Mike Yazijian, art director (Arkham Origins, Dead Space 2)

  • Philippe Ducharme, senior producer (Assassin’s Creed: Unity)

  • Gary Stewart, lead level designer (Mass Effect series)

  • Jessica Maher, UX designer (Assassin’s Creed: Valhalla)

  • Daphney Alarie, senior technical designer (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Shadi Mallak, senior technical designer (Assassin’s Creed: Black Flag)

  • Alexis Dumas, senior 3D environment artist (Mass Effect Andromeda)

  • Maximilien Faubert, senior VFX artist (Shadow of the Tomb Raider)

  • Alma Talbot, development manager (Star Wars Squadrons)

  • Pierre-Vincent Bélisle, gameplay tech lead (Mass Effect Andromeda)

  • Stephen Yu, senior gameplay animator (Batman Arkham Knight, Sleeping Dogs)

  • Jo Berry, writer (Mass Effect Andromeda)

  • Xavier Perreault, senior environment artist (Star Wars Battlefront II)

  • Mathieu Tétrault, senior lighting artist (Star Wars Squadrons)

  • Robin Bonhoure, senior technical artist

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Senua's Saga: Hellblade 2 komt naar PlayStation 5
PU.nl
Nieuws

Senua's Saga: Hellblade 2 komt naar PlayStation 5

Verschijnt in de loop van de zomer

Ninja Theory heeft een PlayStation 5-versie van het vorig jaar verschenen Xbox- en pc-spel Senua's Saga: Hellblade 2 aangekondigd.

De 'Enhanced'-editie verschijnt in de loop van deze zomer op de Sony-console. De game heeft op PS5 in ieder geval uitvoerige haptische feedback en "nieuwe features", alsmede een update voor de PS5 Pro. Wat de nieuwe features precies inhouden is op moment van schrijven nog niet bekend. De nieuwe features in deze versie komen in ieder geval wel via een gratis update naar Xbox Series-consoles en pc.

Senua's Saga: Hellblade 2 is het vervolg op de culthit Hellblade: Senua's Sacrifice. Beide games draaien om Senua en hoe zij omgaat met haar psychose. De game is ontwikkeld door Ninja Theory. Marcel Vroegrijk gaf een 8 aan het spel in de Gamer.nl-recensie: "Senua’s Saga: Hellblade 2 maakt emotioneel niet zoveel los als het eerste deel, maar dat kan ook bijna niet. Deel twee is nog steeds behoorlijk authentiek en Senua blijft een bijzonder personage. Het is logisch dat ontwikkelaar Ninja Theory niet al na één game afscheid wilde nemen. Na Senua’s Sacrifice zijn we bereid om haar overal naartoe te volgen, helemaal naar het indrukwekkende IJsland van de 10e eeuw."

Er gingen al geruime tijd geruchten dat de tweede Hellblade-game naar PlayStation 5 zou komen. Microsoft brengt steeds meer van zijn games naar andere platforms, waaronder Gears of War, Doom, Call of Duty, Sea of Thieves en Forza Horizon.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages heeft drie miljoen spelers bereikt
PU.nl
Nieuws

Doom: The Dark Ages heeft drie miljoen spelers bereikt

Zeven keer sneller dan voorganger Doom Eternal

Doom: The Dark Ages is volgens uitgever Bethesda een groot succes: sinds release op 15 mei is de game door drie miljoen mensen gespeeld.

De uitgever praat over "de grootste release" van id Software tot dusver. De game bereikte de drie miljoen spelers zeven keer zo snel als voorganger Doom Eternal. Daarbij moet wel het verschil erkend worden dat Doom: The Dark Ages vanaf dag één op Xbox Game Pass staat. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat een aanzienlijk gedeelte van de drie miljoen bereikte spelers het spel via Game Pass heeft opgestart.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. Nieuw ten opzichte van de vorige delen is dat spelers nu een schild hebben - niet alleen om aanvallen mee te weren, maar ook om een counteraanval in te zetten.

Doom: The Dark Ages is verkrijgbaar voor Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ron Vorstermans gaf het spel een score van 78 in zijn review: "Doom: The Dark Ages voegt enkele vernieuwingen door die je te vaak uit het ritme van de actie trekken. Ook de actie an sich, die stukken statischer is, legt het af bij die van de twee vorige delen. Doom: The Dark Ages is zeker de moeite waard - de levels zijn prachtig en de gevechten zijn bij vlagen immens bevredigend - maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer in het vat had gezeten."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!