Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space
Gamer.nl
Nieuws

Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space

Eric Baptizat, de regisseur van Assassin's Creed Valhalla, heeft dezelfde rol op zich genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe Dead Space bij EA.

Dat heeft hij bevestigd op LinkedIn. Eerder dit jaar bleek dat Baptizat vertrokken was bij Ubisoft. Hij heeft zestien jaar voor Ubisoft gewerkt. Voordat hij gameregisseur werd van Assassin's Creed Valhalla, werkte hij als designer aan Black Flag en Origins. Toen bleek dat hij was vertrokken bij Ubisoft, gingen er al geruchten dat hij bij EA Motive aan de slag ging.

Overigens blijkt ook dat Roman Campos-Oriola aan Dead Space werkt als creative director. Campos-Oriola vertrok vorig jaar bij Ubisoft Montreal, waar hij aan For Honor en Ghost Recon: Future Soldier werkte.

VGC publiceerde deze lijst met mensen waarvan tot nu toe bekend is dat ze aan Dead Space werken:

  • Roman Campos-Oriola, creative director (For Honor)

  • Eric Baptizat, game director (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Mike Yazijian, art director (Arkham Origins, Dead Space 2)

  • Philippe Ducharme, senior producer (Assassin’s Creed: Unity)

  • Gary Stewart, lead level designer (Mass Effect series)

  • Jessica Maher, UX designer (Assassin’s Creed: Valhalla)

  • Daphney Alarie, senior technical designer (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Shadi Mallak, senior technical designer (Assassin’s Creed: Black Flag)

  • Alexis Dumas, senior 3D environment artist (Mass Effect Andromeda)

  • Maximilien Faubert, senior VFX artist (Shadow of the Tomb Raider)

  • Alma Talbot, development manager (Star Wars Squadrons)

  • Pierre-Vincent Bélisle, gameplay tech lead (Mass Effect Andromeda)

  • Stephen Yu, senior gameplay animator (Batman Arkham Knight, Sleeping Dogs)

  • Jo Berry, writer (Mass Effect Andromeda)

  • Xavier Perreault, senior environment artist (Star Wars Battlefront II)

  • Mathieu Tétrault, senior lighting artist (Star Wars Squadrons)

  • Robin Bonhoure, senior technical artist

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei
Gamer.nl
Nieuws

Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei

Gratis speelbaar op consoles en pc

Op 22 mei gaat de gratis open bèta van Splitgate 2 van start op pc en consoles.

Dat heeft 1047 Games aangekondigd. Eerder werd er al een gesloten alfatest gehouden, maar de bèta komt voor iedereen beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series-consoles, PlayStation 4, Xbox One, Steam en Epic Games Store. Daarbij bevat het spel cross-play op alle systemen.

De open bèta bevat meer dan vijftien multiplayermaps – waaronder twee nieuwe Onslaught-maps voor 24 spelers, genaamd Drought en Fracture – meer dan 25 wapens en meer dan tien modi, waaronder de terugkeer van de geprezen modus Takedown.

De eerste Splitgate verscheen in 2019 en draaide om het gebruik van portalen tijdens de multiplayergevechten. De game werd voor een deel ontwikkeld als een schoolproject en werd uiteindelijk meer dan 22 miljoen keer gedownload op pc en consoles.

Het vervolg draait geheel op Unreal Engine 5. In Splitgate 2 doen spelers mee aan de zogeheten Sol Splitgate League in de toekomst, wat zich uit in vier-tegen-vier-gevechten met een eerstepersoonsaanzicht en zoals gezegd het gebruik van portalen om de vijand te slim af te zijn. Spelers kunnen deze portalen met een geweer creëren.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game
Gamer.nl
Nieuws

Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game

Verkrijgbaar via de Epic Games Store

De mobiele hitgame Flappy Bird is meer dan tien jaar nadat hij offline ging teruggekeerd.

Flappy Bird kwam in mei 2013 uit, maar werd in 2014 'ontdekt' en immens populair - meer dan honderd miljoen mensen speelden de gratis game op smartphones. In de hoogtijdagen van de game verdiende de maker van de game, Dong Nguyen, naar eigen zeggen 50.000 dollar per dag aan in-game advertenties.

In februari 2014, toen de game nog immens populair was, haalde Nguyen de game van zowel de App Store als Google Play Store. Hij voelde zich naar eigen zeggen schuldig over het verslavende karakter van de game. Smartphones die de game nog geïnstalleerd hadden staan werden als gevolg voor hoge bedragen doorverkocht.

Nu is Flappy Bird dus teruggekeerd. Het gaat om een Android-game die op de mobiele Epic Games Store verkrijgbaar is. Vorig jaar bleek al dat de nieuwe versie van de game uitgebracht zou worden door de Flappy Bird Foundation. Omdat dit bedrijf geleid wordt door Michael Roberts, die ook het hoofd is van cryptobedrijf 1208 Productions, was er bij gamers de vrees dat dit een belangrijk element in de nieuwe versie van Flappy Bird zou worden, maar dit blijkt vooralsnog niet het geval. Overigens zijn er ook plannen om de game uiteindelijk terug naar iOS te brengen.

In de game moeten spelers door op het scherm te tikken een vogel in de lucht zien te houden terwijl hij allerlei groene buizen passeert die uit de klassieke Super Mario Bros.-games lijken te komen. De kunst is dit zo lang mogelijk vol te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!