Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen
PU.nl
Nieuws

Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen

Bethesda-topman Todd Howard geeft aan dat het bedrijf nadenkt over oplossingen om de tijd tussen diens verschillende gamereleases te verkleinen.

Dat meldde hij aan Kinda Funny, waar hij ook bevestigde dat de Starfield-uitbreiding Shattered Space aankomend najaar verschijnt. "Weetje, (games van ons uitbrengen) kost inderdaad veel tijd. Een van onze focuspunten is er voor zorgen dat ze van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn, maar we proberen ook manieren te vinden om onze productie te verhogen. Wij willen ook niet zo lang wachten. Dat is nooit ons plan, maar we willen er wel zeker van zijn dat we het goed doen."

Deze opmerking is geen toeval: de laatste weken zijn online de discussies over de lange wachttijd tussen Bethesda-games weer opgelaaid, omdat er buiten een update voor Fallout 4 geen nieuwe Fallout-game is die inspringt op de hype die met de Amazon-serie gecreëerd is. Aangezien Bethesda nog aan nieuwe content voor het vorig jaar uitgekomen Starfield en ondertussen aan The Elder Scrolls 6 werkt, is het niet uitgesloten dat een nieuwe Fallout-game nog erg lang op zich laat wachten.

Het lijkt er in ieder geval op dat Bethesda nadenkt over oplossingen. Howard werd door Kinda Funny gevraagd of er wordt nagedacht over de mogelijkheid dat een andere studio een Fallout-game maakt - net zoals Obsidian Fallout: New Vegas ontwikkelde - of aan spin-offs zoals Fallout Shelter. "Ik zou zeggen dat we altijd dergelijke gesprekken voeren. Maar we hebben veel dingen voor de televisieserie gedaan. Het lijkt misschien alsof er geen grote nieuwe game uit is, maar we hebben voor de serie content in Fallout 76 gestopt. Die game krijgt van de zomer een geweldige uitbreiding in de vorm van Skyline Valley."

Hij vervolgt: "Ik kijk naar wat we doen met de franchise en vraag mij dan hardop af of we ons nog goed voelen over hoe we Fallout als een franchise aanpakken. Wanneer verschijnt het tweede seizoen? Wat doen we op mobiel? Wat doen we met 76? Als ik met mijn vingers kon knippen en alles meteen klaar zou hebben staan, zou ik dat doen, maar het belangrijkste is dat we het allemaal in een hoge kwaliteit afleveren."

Kinda Funny vroeg Howard ook over de mogelijkheid dat Obsidian ooit weer met Fallout aan de slag gaat. "Allereerst moet ik zeggen dat ze een geweldige game hebben afgeleverd met New Vegas. Ik kan niet praten over de dingen die we in de toekomst met de franchise doen, maar New Vegas is logischerwijs een erg belangrijke game voor ons. Ze hebben geweldig werk afgeleverd." Obsidian, dat net als Bethesda ook onderdeel uitmaakt van Microsoft, werkt op dit moment in ieder geval aan Avowed en The Outer Worlds 2.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Atomfall krijgt mogelijk een vervolg of spin-off
PU.nl
Nieuws

Atomfall krijgt mogelijk een vervolg of spin-off

Maar eerst komt er nog downloadbare content naar de game

Ontwikkelaar Rebellion heeft al ideeën voor een vervolg op of een spin-off van het eerder dit jaar uitgekomen Atomfall.

Dat liet studiohoofd Jason Kingsley weten aan The Game Business. Daarbij meldde hij dat er sowieso plannen voor downloadbare content voor de eerste game zijn, maar ook dat er ideeën voor een vervolg of een spin-off geopperd worden binnen de studio.

Dat is niet heel gek: Atomfall blijkt een succesverhaal te zijn. Kingsley meldt dat de game "meteen winstgevend was" voor de ontwikkelaar. Kort na de release bleek dan ook dat er al anderhalf miljoen spelers waren bereikt. "Wat dit voor de toekomst van Atomfall betekent? Nou... we werken aan dlc. We praten ook over wat we qua vervolgen willen. Of worden het spin-offs?"

Atomfall is afgelopen maart uitgekomen voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game speelt zich vijf jaar na een nucleaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vier Game Boy-games aan Nintendo Switch Online toegevoegd
PU.nl
Nieuws

Vier Game Boy-games aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Kirby's Star Stacker, Stranded Kids, Nemesis 2 en The Sword of Hope

Er zijn afgelopen vrijdag vier Game Boy-spellen aan de Nintendo Switch Online-line-up toegevoegd, waaronder een puzzelgame rondom Kirby.

De puzzelgame betreft Kirby's Star Stacker, een Tetris-achtige puzzelgame met Kirby en andere personages uit de franchise. Spelers laten verschillende vormen bestaande uit twee blokken met dieren uit Kirby's Dream Land 2 vallen. Het doel is ze tussen Star Blocks te laten vallen om ze te laten verdwijnen.

Een van de andere toevoegingen is Stranded Kids (Survival Kids buiten Europa), waarin een duo moet zien te overleven op een onbewoond eiland. De game zou uiteindelijk uitgroeien tot de Lost in Blue-franchise. Ook nieuw is Nemesis 2 (in de VS bekend als Gradius: The Interstellar Assault), een spin-off van de Gradius-reeks van Konami. Tot slot is er The Sword of Hope van Kemco, een soort mix tussen een dungeon crawler en een point-and-click adventure.

De games zijn speelbaar via de Game Boy-app op Nintendo Switch, die gedownload kan worden door iedereen met een Nintendo Switch Online-abonnement. Dat kost 19,99 euro per jaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!