De verschillende soorten wezens in Avowed uitgelicht
PU.nl
Nieuws

De verschillende soorten wezens in Avowed uitgelicht

Game verschijnt op 18 februari voor Xbox Series, pc en Game Pass

Obsidian heeft een nieuwe video van het aankomende Avowed gedeeld waarin de verschillende wezens die in de spelwereld leven uitgelicht worden.

De video bevat geen beelden van de game zelf, maar toont artwork - soms licht geanimeerd - om kijkers meer informatie te bieden over wat men allemaal in Eora tegen kan komen. Eora is de spelwereld die Obsidian heeft bedacht - niet alleen voor Avowed, maar ook voor de Pillars of Eternity-games.

De spelwereld van de games bestaat bovenal uit zogeheten kith, die weer onder te verdelen zijn in mensen, aumaua, orlans, dwergen en elven. Onder deze vijf rassen worden ook zeldzame wezens geboren met speciale krachten, ook wel bekend als de goddelijken.

Overigens heeft Obsidian laten weten dat dit nog maar de eerste video in een reeks van vijf is waarin dieper wordt ingegaan op informatie rondom Eora. De komende tijd kunnen geïnteresseerden dus nog vier video's verwachten om de kennis over deze spelwereld bij te schaven voordat de game uitkomt.

Avowed komt op 18 februari naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix werkt aan Clash of Clans-animatieserie
PU.nl
Nieuws

Netflix werkt aan Clash of Clans-animatieserie

Gebaseerd op de mobiele megahit van Supercell

Netflix heeft een animatieserie gebaseerd op het mobiele spel Clash of Clans in de maak.

Dat heeft het streamingbedrijf aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat de serie op dit moment in pre-productie is en dat het zal draaien om een vastberaden barbaar die een groep buitenbeentjes moet aansturen om hun dorp te beschermen.

De showrunner is Fletcher Moules, die de geprezen Clash of Clans-animatievideo's heeft geregisseerd en ook bekend is van Entergalactic. Ron Weiner - die eerder ervaring heeft opgedaan met Arrested Development en Futurama - zal het script schrijven, terwijl ICON Creative Studio verantwoordelijk is voor de animatie.

Clah of Clans is een van de populaire mobiele spellen van Supercell, dat onderdeel uitmaakt van Tencent. Zowel Clash of Clans als Clash Royale verschenen in 2012 op iOS en Android en zijn sindsdien in totaal al meer dan vier miljard keer gedownload.

Netflix zet de laatste jaren dik in op (animatie)series en films gebaseerd op games. Denk aan Arcane, Sonic Prime, The Witcher en Devil May Cry. De releasedatum van de Clash of Clans-serie is nog onbekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ook Diddy Kong krijgt een nieuw uiterlijk op de Switch 2
PU.nl
Nieuws

Ook Diddy Kong krijgt een nieuw uiterlijk op de Switch 2

Gespot op het nieuwskanaal van de Switch

In navolging van Donkey Kong krijgt ook Diddy Kong een nieuw uiterlijk in games op de Nintendo Switch 2.

In de eerder dit jaar online gekomen trailer waarin de Nintendo Switch 2 werd onthuld en tevens een nieuwe Mario Kart werd getoond, was te zien dat Donkey Kong een redesign heeft gekregen. Hij vertoont nu meer gelijkenissen met het personage uit The Super Mario Bros. Movie. Niet alle fans waren over deze verandering te spreken, al heeft de persoon die het uiterlijk van Donkey Kong in de Country-games heeft bedacht zijn goedkeuring gegeven.

Journalist Chris Scullion merkte onlangs op dat Diddy Kong ook een nieuw uiterlijk heeft gekregen. Hoewel het personage vooralsnog niet gespot is in Mario Kart World of Donkey Kong Bananza, werd hij wel in een illustratie op het nieuwskanaal van de Switch getoond. Daarin is te zien dat ook Diddy meer op zijn evenbeeld in de Mario-film lijkt, inclusief tanden en een pet met een knoop erop.

Shigeru Miyamoto, de oorspronkelijke bedenker van Donkey Kong, heeft in een interview met IGN overigens een reden gegeven voor het nieuwe uiterlijk van de apen. "Ik heb nog steeds een actieve rol als het aankomt op het creëren van personages. Als ik terugkijk op Donkey Kong Country, werkten we er samen met Rare aan. Toen we daarna nieuwe versies wilden maken en Donkey Kong wilden evolueren voor Jungle Beat, werkten we samen met het team dat de driedimensionale Mario-games maakt. Dankzij de technologie die we toen tot onze beschikking hadden konden we Donkey Kong expressiever maken."

Over het nieuwe uiterlijk: "We gingen terug naar het ontwerp van Rare en revalueerden: wat kunnen we met het design doen om het expressiever te maken? En toen de film er aan kwam, besloten we werk te maken van een nieuw Donkey Kong-ontwerp voor de nieuwe generatie."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!