'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'
Gamer.nl
Nieuws

'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'

De aankomende Dead Space-remake moet een naadloze ervaring zonder onderbrekingen van laadschermen worden, van startscherm tot aftiteling.

Dat melden ontwikkelaars van EA Motive in een interview met IGN. Creative director Roman Campos Oriola: "We willen spelers onderdompelen in een volledig interactieve ervaring, van het startscherm tot de aftiteling. We willen je nergens mee uit de ervaring trekken, nergens overschakelen. (De snellere SSD in nieuwe consoles betekent) dat er geen laadschermen zijn. Er komt geen moment waar we in je ervaring gaan snijden, wanneer we de camera van je wegnemen. Het is een naadloze ervaring, van het startscherm tot de de aftiteling."

Senior producer Philippe Ducharme voegt toe: "Vanaf het begin hebben we al het doel om zoveel immersie te bieden dat je nooit je controller neer wil leggen. Dead Space is geen game van zestig tot honderd uur. In het ideale scenario wil je niet eens opstaan om naar de badkamer te gaan, omdat je zo geboeid bent door het universum en je het in één speelsessie wil doorspelen."

In het interview melden de ontwikkelaars ook dat men gebruikmaakt voor het oorspronkelijke leveldesign van de eerste Dead Space, en dan specifiek de plannen die ontwikkelaar Visceral Games had gemaakt. Die plannen zijn tijdens de ontwikkeling van het spel aangepast vanwege de toenmalige technische beperkingen, maar die zijn er nu niet meer.

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!