Dragon Age: Dreadwolf komt niet voor april 2024 uit
Gamer.nl
Nieuws

Dragon Age: Dreadwolf komt niet voor april 2024 uit

EA heeft begin volgend jaar wel een onaangekondigde sportgame en racegame op de planning staan

Electronic Arts heeft bevestigd dat Dragon Age: Dreadwolf niet voor april 2024 verschijnt.

Het bedrijf deelde diens cijfers van het afgelopen boekjaar, waarbij ook werd gemeld welke games er gedurende dit fiscale jaar, dat eindigt op 31 maart 2024, verschijnen. Dreadwolf wordt daarbij niet gemeld. Aangezien het verboden is om aandeelhouders te misleiden, is het zeer onwaarschijnlijk dat de game nog voor die tijd uitkomt.

EA geeft gedurende het huidige kwartaal wel de spellen F1 23, The Lord of the Rings: Heroes of Middle Earth en Super Mega Baseball 4 uit. In het volgende kwartaal volgen Immortals of Aveum, Madden 24 en EA Sports FC - oftewel Fifa met een nieuwe naam. In het laatste kwartaal van het jaar volgt NHL 24, en in het eerste kwartaal van volgend jaar een onaangekondigde sportgame en onaangekondigde racegame.

EA draaide een omzet van 1,95 miljard dollar in het kwartaal dat eindigde op 31 maart dit jaar, een stijging van elf procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is volgens het bedrijf vooral te danken aan de aanhoudende stijging van live service-zaken. Fifa 23 wist daarnaast de totale verkoop van Fifa 22 in zes maanden te verslaan, waardoor het "de meest succesvolle release in de geschiedenis van de franchise" betreft.

Het was al enkele jaren bekend dat Bioware aan een nieuwe Dragon Age werkt, maar vorig jaar werd onthuld dat het spel Dragon Age: Dreadwolf heet. Solas, de Dread Wolf, heeft een belangrijke rol in de game. In Inquisition kwam hij ook al voor. De game komt op een nog onbekende datum uit op pc, Xbox Series X en S en PlayStation 5. Eerder dit jaar lekten er vroege gameplaybeelden van het spel uit. Ook bleek dat Mark Darrah, een vooraanstaande voormalige Bioware-ontwikkelaar, meewerkt aan de ontwikkeling van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!