Fable officieel uitgesteld naar 2026, nieuwe beelden te zien
PU.nl
Nieuws

Fable officieel uitgesteld naar 2026, nieuwe beelden te zien

Het uitstel zou de ontwikkeling van de game ten goede komen

Microsoft heeft Fable officieel uitgesteld naar 2026. Vorig jaar werd nog gemeld dat het spel dit jaar uit zou komen.

Dat liet Xbox Game Studios-hoofd Craig Duncan weten in de officiële Xbox-podcast, die hieronder bekeken en beluisterd kan worden. "We hebben voorheen gemeld dat Fable in 2025 uit zou komen, maar we gaan het spel meer tijd geven en het in 2026 uitbrengen. Dat is misschien niet het nieuws wat mensen willen horen, maar ik kan mensen verzekeren dat het de moeite van het wachten waard is."

In de podcast werd ook wat nieuwe pre-alfagameplay van het spel getoond - om precies te zijn vanaf het einde van de vijftiende minuut van de video. Er zijn onder andere gevechten met monsters te zien, alsmede omgevingen uit de game.

"Ik heb eenduidig vertrouwen in het Playground-team", aldus Duncan over de ontwikkelaar van Fable. "Als je kijkt naar hun geschiedenis met betrekking tot Forza Horizon: hun laatste twee games zijn kritisch bejubeld, hebben een gemiddelde Metacritic-score van 92 procent, hebben awards gewonnen, ogen prachtig en spelen geweldig. Denk aan de graphics die je van Playground Games verwacht en geweldige gameplay, Britse humor, Playgrounds versie van Albion - erg geïnspireerd door wat er voorheen in de franchise is gebeurd, maar hun versie ervan en de meest prachtige vormgegeven versie van Albion die je ooit hebt gezien."

Duncan concludeert over het uitstel: "Ik wil dat de fans begrijpen dat we deze dingen doen omdat dit het beste is voor de games en de teams, en dat resulteert uiteindelijk in de beste games, of de beste game voor de fans."

De nieuwe Fable-game werd in 2020 aangekondigd en in 2023 werd de eerste trailer uitgebracht. Daaruit bleek al dat acteur Richard Ayoade, onder andere bekend van The IT-Crowd, een rol heeft in de game. Afgelopen juni werden er nog meer beelden van het spel getoond en werd aangekondigd dat Fable in 2025 op Xbox Series-consoles en pc zou verschijnen. Dat releasejaar blijkt nu dus niet meer haalbaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!