Far Cry New Dawn wordt speelbaar in 60 fps op PS5 en Xbox Series
Gamer.nl
Nieuws

Far Cry New Dawn wordt speelbaar in 60 fps op PS5 en Xbox Series

De game staat vanaf morgen op Xbox Game Pass

Er kom zeer binnenkort een update uit voor de PlayStation 5- en Xbox Series X en S-versies van Far Cry New Dawn waarmee de game op die consoles speelbaar wordt in 60 frames per seconde.

Dat onthulde Ubisoft afgelopen week via social media. De verhoogde fps was eigenlijk bedoeld als verrassing, maar moest toch onthuld worden omdat het bedrijf kort de FPS Boost-optie uit moest zetten op Xbox Series-console om de update mogelijk te maken. Waarschijnlijk hangt de komst van de update samen met het feit dat de game morgen op Xbox Game Pass komt te staan.

Far Cry New Dawn verscheen in 2019. In de game krabbelt de mensheid na een nucleaire oorlog langzaam maar zeker weer op. Spelers helpen overlevenden bij het opbouwen van Prosperity, een veilig kamp. De Highwaymen, onder leiding van de tweelingzussen Mickey en Lou, proberen dit echter te verpesten.

Marvin Toepoel gaf een 7,5 aan het spel in de review: "Far Cry New Dawn is een game voor liefhebbers van de Far Cry-formule, maar wie Far Cry 5 te groot en repetitief vond kan zich ook uitstekend vermaken in het post-apocalyptische Hope County. Hoewel New Dawn duidelijk een tussendoortje binnen de franchise is, biedt het genoeg variatie met Expeditions, een handjevol leuke verhaalmissies en de mogelijkheid om basissen opnieuw te veroveren om een terugkeer naar Hope County te verantwoorden. Een prima geproportioneerde afleiding tot het volgende grote Far Cry-project wordt onthuld dus."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!