Gerucht: Halo-remake krijgt sprint en moderne gameplaymechanismen
De remake zou vergelijkbaar zijn met de Resident Evil-remakes
De remake van Halo: Combat Evolved waar al geruime tijd geruchten over gaan zou diverse moderne gameplaymechanismen bevatten, waaronder de mogelijkheid om extra snel te sprinten.
Dat meldt Halo Leaks op X, een account waar voorheen al vaker correcte informatie via is gelekt. "Ik kan met zekerheid bevestigen dat de Halo-remake sprint en "moderne gameplaymechanismen" heeft. Ik denk dat de gameplay vergelijkbaar wordt met de nieuwe Halo-multiplayergame, wat volgens mij ook de multiplayermodus van Halo 7 is."
Officieel is een remake van de allereerste Halo nog niet aangekondigd, maar er gaan al geruime tijd geruchten over het bestaan van het spel, die mogelijk niet alleen naar Xbox en pc komt, maar ook naar PlayStation.
Halo Leaks claimt in ieder geval dat een PlayStation-versie wel degelijk in de maak is, maar dat deze mogelijk niet meteen met de onthulling van de game wordt aangekondigd. Hij benadrukt ook dat het om een volledige remake gaat, vergelijkbaar met de Resident Evil-remakes.
Vorig jaar kondigde ontwikkelaar 343 Industries aan voortaan door het leven te gaan als Halo Studios en aan meerdere nieuwe Halo-projecten te werken in Unreal Engine 5, in plaats van de Slipstream Engine. Daarbij werden ook conceptbeelden getoond van de Halo-franchise in Unreal Engine 5.
Op 24 oktober doet Halo Studios tijdens de Halo World Championship de toekomst van de franchise uit de doeken. Mogelijk wordt daar ook de komst van de Halo-remake bevestigd. Naast de remake zou daarnaast Certain Affinity werken aan 'Project Ekur', een losstaande multiplayergame die oospronkelijk ontstond als een battle royale-modus voor Halo Infinite die uiteindelijk geannuleerd werd. Tot slot zou Halo 7 zich in pre-productie bevinden.