Gerucht: The Elder Scrolls 6 speelt zich in Hammerfell af
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: The Elder Scrolls 6 speelt zich in Hammerfell af

Het bouwen van huizen, dorpen en zelfs schepen zou een belangrijke rol spelen

Volgens een insider speelt het in 2018 aangekondigde The Elder Scrolls 6 zich af in Hammerfell en High Rock.

Dat meldt de insider eXtas1s in een recentelijk gepubliceerde video (via Reddit). Deze insider heeft het regelmatig bij het rechte eind - bijvoorbeeld bij het voorspellen van toekomstige Xbox Game Pass toevoegingen. Soms deelt hij echter ook foutieve informatie. Het is dus belangrijk om onderstaande informatie met een korrel zout te nemen.

De insider claimt dat The Elder Scrolls 6 mede dankzij snellere laadtijden spelers nog meer de spelwereld in trekt. Over die spelwereld gesproken: er zouden zo'n twaalf à dertien grote steden in de game te vinden zijn. Ook de gevechten zouden beter in elkaar steken. Daarbij zouden er weer draken in de spelwereld te vinden zijn. Verder zou er een flexibeler progressiesysteem zijn, waarbij klassen geen rol spelen. Dat is een opmerkelijke opmerking, want klassen spelen al enkele delen geen rol meer in de reeks.

Volgens eXtas1s bevat het spel gevechten op zee, en kunnen spelers hun eigen schepen bouwen - deels geïnspireerd door Starfield. Ook zou er onderwater verkend kunnen worden, alsmede eilanden bezocht worden. Over bouwen gesproken: spelers zouden hun eigen huis, dorpen en forten kunnen bouwen.

Tot slot meldt de insider dat de game mogelijk aankomende zomer - bijvoorbeeld in juli - getoond gaat worden. Al het bovenstaande is in ieder geval niet officieel bevestigd.

In 2018 werd The Elder Scrolls 6 aangekondigd middels een logo - sindsdien is er niets van het spel getoond. Zover bekend is de ontwikkeling pas echt op stoom gekomen nadat Starfield in 2023 uitkwam. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat het spel in de nabije tijd uitkomt. Het vorige hoofddeel in de reeks, Skyrim, verscheen in 2011. Onlangs kwam er wel een veiling online waarbij mensen de kans kregen om hun gelijkenis in de game te krijgen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!