Gerucht: Third-party pc-handheld met Xbox-merk verschijnt dit jaar
PU.nl
Nieuws

Gerucht: Third-party pc-handheld met Xbox-merk verschijnt dit jaar

Een echte Xbox-handheld zou in 2027 volgen

Xbox zou in de loop van dit jaar al een pc-handheld met het Xbox-merk uitbrengen via een ontwikkelpartner.

Dat claimt Windows Central-journalist Jez Corden in een nieuw artikel. Corden deelt regelmatig zijn visie op het Xbox-merk die niet altijd reëel blijkt te zijn, maar hij is vrij stellig over wat hij heeft vernomen in dit artikel.

In het artikel herhaalt hij wat informatie dat hij gisteren al deelde via social media. Zo zou Xbox in 2027 een nieuwe console plannen, een "premium opvolger van de krachtige Xbox Series X". Deze opvolger zou inmiddels groen licht hebben gekregen bij Microsoft en "volledig in productie" zijn. Gisteren meldde Corden al dat de nieuwe Xbox-console min of meer pc-hardware zou betreffen met een Xbox-softwarelaag er overheen.

Het was al bekend dat Microsoft aan een Xbox-handheld werkt die nog enkele jaren op zich laat wachten, maar in de tussentijd zou het bedrijf met een ander bedrijf in zee gaan om later dit jaar een pc-handheld uit te brengen met het Xbox-merk. De handheld, die de codenaam Keenan zou dragen, zou "onmiskenbaar Xbox" zijn met een herkenbaar design en een Xbox Guide-knop.

Corden noemt bedrijven als Asus, MSI, Razer en Lenovo als voorbeelden van mogelijke partners. Hij vergelijkt de handheld met Lenovo's SteamOS-samenwerking. "Ik verwacht dat deze handheld pc-georiënteerd is. "Keenan loopt bijna zeker volledig op Windows, heeft de Microsoft Store en PC Game Pass en heeft ook de mogelijkheid om programma's als Steam te installeren."

Corden claimt tot slot dat Microsoft zelf ook aan een 'echte' Xbox-gamehandheld werkt die samen met de nieuwe Xbox-console in 2027 moet verschijnen. Er zouden ook nieuwe controllers in ontwikkeling zijn die direct met de cloud verbonden kunnen worden, zodat het makkelijker zou zijn voor mensen met meerdere Xbox-consoles om snel te wisselen tussen apparaten.

Het bovenstaande moet wel met een korrel zout genomen worden. Zoals gezegd speculeert Corden er regelmatig hevig op los, maar in dit artikel is hij behoorlijk stellig en lijkt hij concrete informatie te hebben verzameld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!