'Grootste gedeelte van gamemarkt wil geen Game Pass'
PU.nl
Nieuws

'Grootste gedeelte van gamemarkt wil geen Game Pass'

Microsoft-CEO kreeg in 2021 de keuze om gamedivisie op te doeken

In een artikel van The Information wordt een portfoliomanager van techanalistenbedrijf Macquarie Science and Technology Fund aan het woord gelaten, die meldt dat "het grootste gedeelte van de gamemarkt niet echt op Game Pass zit te wachten".

The Information is een diepgaande zakelijke techsite, voornamelijk bedoeld voor lezers die investeren in technologie- en gamebedrijven. Mensen kunnen artikels op de site dan ook alleen lezen wanneer men een lidmaatschap heeft lopen, dat al snel enkele honderden dollars kost. Artikels op de website zijn vaak dan ook diepgravend en bijgestaan door meerdere experts uit de industrie.

In een artikel over hoe de gamedivisie van Microsoft niet het beoogde resultaat behaalt (via ResetEra), wordt Gus Zinn, een portfoliomanager van techanalistenbedrijf Macquarie Science and Technology Fund, aan het woord gelaten. Hij claimt dat "het grootste gedeelte van de gamemarkt niet op een service zoals Game Pass zit te wachten". Volgens het artikel hebben diverse grote game-uitgevers bedankt voor het plaatsen van hun spellen op Xbox Game Pass in ruil voor betalingen van Microsoft.

Het artikel claimt daarnaast dat Microsoft-CEO Satya Nadella in 2021 de keuze had om de Xbox-divisie op te heffen, of meer gamestudio's te kopen om zo meer leden voor Game Pass te werven. Waarschijnlijk wordt hiermee 2020 bedoeld, want toen begon Microsoft met het proces om Zenimax (en daarmee Bethesda) te kopen, gevolgd door Activision Blizzard. Het artikel oppert dat de eerder gestelde verwachtingen rondom de groei van Game Pass-leden - dat neerkwam op meer dan honderd miljoen leden in 2030 - echter steeds minder haalbaar lijken.

Het zou in ieder geval verklaren waarom Microsoft er sinds vorig jaar een aangepaste strategie op na lijkt te houden, waarbij diverse games die voorheen console-exclusief voor Xbox waren ook naar PlayStation en Switch komen. Er zijn al diverse Xbox-games uitgekomen of aangekondigd voor PlayStation en Switch, waaronder Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Grounded, Doom: The Dark Age en Indiana Jones and the Great Circle, en volgens aanhoudende geruchten zouden ook spellen als Halo: The Master Chief Collection kunnen volgen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!