Halo-art director vertrekt na zeventien jaar bij ontwikkelaar
PU.nl
Nieuws

Halo-art director vertrekt na zeventien jaar bij ontwikkelaar

De breuk met Halo Studios lijkt niet amicaal te zijn verlopen

Glenn Israel, de art director die zeventien jaar aan de Halo-reeks heeft gewerkt, is plots vertrokken bij Halo Studios.

Hij liet daarbij een bericht achter op LinkedIn die er naar hint dat er mogelijk meer aan de hand is. "Ik kan op dit moment niet veel meer zeggen, al wil ik dit specifieke verhaal graag in zijn totaliteit delen wanneer het helemaal veilig is om dat volgend jaar te doen. In de tussentijd heb ik een bericht voor iedereen die het moet horen."

Hij vervolgde: "Ik ben op de hoogte van de ernstige staat waar onze industrie zich in verkeerd, maar vergeet nooit dat je de vrijheid hebt om keuzes te maken. Geen illusie van veiligheid of belofte van rijkdom, roem of macht is het waard om je gezondheid, je waardigheid, je ethiek of waarde voor in te leveren - en niemand kan je daartoe dwingen. Blijf volharden, verzamel bewijs wanneer nodig, en zoek uit waar je wel past."

Het lijkt er dus op dat Israel in de loop van volgend jaar wel meer kan uitweiden over wat zich bij Halo Studios heeft voorgevallen. Israel begon in 2008 bij Bungie en ging in 2010 bij 343 Industries aan de slag om aan Halo te blijven werken. Zijn eerste game binnen de franchise was Halo 3: ODST.

Over Halo gesproken: op 24 oktober zal Halo Studios meer informatie delen over de toekomst van de franchise tijdens de Halo World Championship. Vorig jaar kondigde ontwikkelaar 343 Industries aan voortaan door het leven te gaan als Halo Studios en aan meerdere nieuwe Halo-projecten te werken in Unreal Engine 5, in plaats van de Slipstream Engine. Daarbij werden ook conceptbeelden getoond van de Halo-franchise in Unreal Engine 5. Hieronder kan die video nog eens bekeken worden.

Hoewel niet bevestigd, speculeren veel fans dat een van de projecten die in ontwikkeling is een remake van de eerste Halo is. Volgens geruchten bevat die remake overigens geen multiplayer, alleen de campagne die alleen of in coöp gespeeld kan worden. Certain Affinity zou daarnaast werken aan 'Project Ekur', een losstaande multiplayergame die oospronkelijk ontstond als een battle royale-modus voor Halo Infinite die uiteindelijk geannuleerd werd. Tot slot zou Halo 7 zich in pre-productie bevinden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou