Halo Infinite krijgt 8 november online co-op en Forge-bèta, splitscreen geschrapt
PU.nl
Nieuws

Halo Infinite krijgt 8 november online co-op en Forge-bèta, splitscreen geschrapt

Op 8 november brengt 343 Industries een update uit die een bètaversie van de Forge-modus toevoegt. Tevens is dan de campagne online in co-op te spelen. Seizoen 3 van de multiplayer is uitgesteld naar 7 maart 2023.

Dat maakt 343 Industries bekend middels Halo Waypoint en een video. In Forge kunnen spelers zelf multiplayerlevels maken door objecten toe te voegen of aan te passen in bestaande levels. De bètaversie van deze modus komt op 8 november uit. Uiteindelijk moet de modus 7000 objecten krijgen die spelers aan de levels kunnen toevoegen, Halo 5 had er 1600.

De splitscreen-ondersteuning voor de campagne van Halo Infinite is definitief gecanceld. 343 Industries zegt dat te besluiten om meer tijd in de multiplayercomponenten en live service-aspecten te kunnen steken.

Op 8 november krijgen spelers wel de mogelijkheid om online via co-op de campagne te spelen. Campagnemissies kunnen vanaf die datum ook herspeeld worden via Mission Replay, waarmee nieuwe achievements verdiend kunnen worden. 

Watch on YouTube

Het derde seizoen van de multiplayer is uitgesteld naar 7 maart. Het huidige seizoen begon in mei, en 343 Industries meldde eerder nog ernaar te streven om elke drie maanden met een nieuw seizoen te komen. Er is echter meer tijd nodig om kwaliteit te verzekeren, zegt de ontwikkelaar nu, met daarbij de boodschap dat volgende seizoenen wel sneller uitgebracht moeten worden.

Seizoen 3 van Halo Infinite, Echoes Within genoemd, voegt onder andere nieuwe maps voor de Arena- en Big Team Battle-modi, een nieuw wapen (de M392 Bandit), een Shroud Screen om tijdens multiplayer te gebruiken, cosmetische spullen en enkele evenementen toe. Volgens 343 Industries moet het derde seizoen op 27 juni eindigen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!