Het gevechtssysteem van Metaphor: ReFantazio uitgelicht
Gamer.nl
Nieuws

Het gevechtssysteem van Metaphor: ReFantazio uitgelicht

Game verschijnt op 11 oktober op Xbox Series, PS5, PS4 en pc

Afgelopen weekend zond Atlus een livestream uit met nieuwe beelden van hun aankomende rpg Metaphor: ReFantazio. Daarin stond onder andere het gevechtssysteem centraal.

Zo liet het bedrijf weten dat er meer dan veertig 'archetypes' zijn in de game - in feite 'jobs' in andere rpg's - waar spelers tussen kunnen switchen. In Akademia, een soort bibliotheekachtige faciliteit vergelijkbaar met de Velvet Room uit Persona, kunnen spelers deze archetypes managen. Daarbij kunnen de archetypes evolueren tijdens de game door een band met bepaalde NPC's op te bouwen.

Metaphor: ReFantazio is een nieuwe rpg van het creatieve team achter de Persona-spellen, dat in 2016 de ontwikkelstudio Studio Zero oprichtte. Sleutelrollen zijn weggelegd voor regisseur Katsura Hashino, componist Shoji Meguro en character designer Shigenori Soejima.

De game werd in 2016 al aangekondigd onder de naam Project Re:Fantasy, al werd er vorig jaar pas meer informatie onthuld. Het spel speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk van Euchronia, een middeleeuws fantasierijk dat als 'spiegel' voor onze moderne wereld dient. Wanneer de koning wordt vermoord breekt er chaos uit in Euchronia en komt er een unieke vorm van magie vrij - genaamd Royal Magic - die voorheen alleen aan de koning besteed was. Er wordt een toernooi georganiseerd om te kijken wie de troon overneemt.

Spelers besturen een jongen van de Elda-stam die wordt beschuldigd van het gebruiken van 'verboden magie'. Hij gaat op avontuur om zijn jeugdvriend - de kroonprins van Euchronia - te ontdoen van een vloek. Tijdens zijn reis wordt hij bijgestaan door de fee Gallica.

Metaphor: ReFantazio verschijnt op 11 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tijdens de Summer Game Fest-liveshow werd een nieuwe trailer van de game getoond.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan

Zo mogen gekochte games niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt

Nintendo heeft in zijn gebruikersovereenkomst de regels rondom het illegale gebruik van Switch-consoles en digitale games aangescherpt.

In de nieuwe Nederlandse gebruikersovereenkomst blijkt bijvoorbeeld dat Nintendo consumenten toegang tot digitaal aangeschafte games weer kan ontzeggen als die consumenten tegen de regels ingaan. Daarbij wordt vooral benadrukt dat consumenten hun digitaal aangeschafte games niet voor commerciële doeleinden mogen gebruiken.

In de overeenkomst valt het volgende te lezen: "Alle Digitale Producten die op je Nintendo-account zijn geregistreerd, en alle updates voor die Digitale Producten worden uitsluitend voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik op een Gebruikersapparaat in licentie gegeven. Digitale producten mogen voor geen enkel ander doel worden aangewend. Met name geldt, dat je zonder schriftelijke toestemming van NOE geen Digitale Producten mag huren of verhuren en geen onderdeel daarvan in sublicentie mag geven, mag publiceren, kopiëren, wijzigen, aanpassen, vertalen, decompileren, demonteren of hierop reverse engineering mag toepassen, tenzij dit op grond van toepasselijk recht uitdrukkelijk is toegestaan. Dergelijk ongeoorloofd gebruik van een Digitaal Product kan ertoe leiden dat het Digitaal Product niet meer bruikbaar is."

Hoewel er in de Nederlandse gebruikersovereenkomst geen melding van wordt gemaakt, gaat Nintendo in de Amerikaanse versie van de gebruikersovereenkomst een stapje verder. Gamejournalist Stephen Totilo merkte op dat Nintendo Switch-consoles kan 'bricken' - oftewel onbruikbaar kan maken - bij ongeoorloofd gebruik. Nintendo schrijft hierin dat bij het schenden van de overeenkomst Nintendo zijn apparaten "geheel of gedeeltelijk permanent onbruikbaar kan maken". Dit staat voor zover bekend niet in de Nederlandse versie van de overeenkomst.

Nintendo lijkt met de komst van de Nintendo Switch 2 op 5 juni zijn overeenkomsten en privacybeleid aan te scherpen. Onlangs bleek al dat het bedrijf in dat beleid heeft opgenomen dat het (video)gesprekken die op GameChat worden gehouden mag opnemen en analyseren als men vermoedt dat er regels worden verbroken. Dit doen Sony en Microsoft echter ook op hun consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien
Gamer.nl
Nieuws

Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien

Verschijnt in de nacht van aankomende zondag op maandag

HBO Max heeft een teaser trailer uitgebracht van de aankomende zesde aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen.

De vijfde aflevering is afgelopen nacht verschenen, en zoals gebruikelijk is dit seizoen is kort daarna de teaser van de volgende aflevering uitgekomen. De teaser kan hieronder worden bekeken en toont dat een favoriet moment van veel spelers uit de tweede game in deze aflevering verfilmd wordt.

Het tweede seizoen van The Last of Us beslaat in totaal zeven afleveringen. Het was eerder al bekend dat het tweede seizoen van de serie maar een gedeelte van The Last of Us: Part 2 verfilmt. Onlangs werd dan ook al een derde seizoen voor de tv-serie bevestigd door HBO.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!