Inhoud tweede Call of Duty: Black Ops 6-seizoen bekend
Gamer.nl
Nieuws

Inhoud tweede Call of Duty: Black Ops 6-seizoen bekend

Het tweede seizoen begint op 28 januari

De inhoud van het aankomende tweede seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Call of Duty: Warzone is bekendgemaakt.

Dat werd via een uitgebreid artikel op de officiële website gedaan, waarin in detail wordt ingegaan op de nieuwe inhoud. Ook werd er een launchtrailer uitgebracht die hieronder bekeken kan worden, waarin ook de eerste gameplaybeelden van de eerder aangekondigde nieuwe Zombies-map The Tomb zijn te zien.

Aan het begin van het tweede seizoen worden er twee nieuwe multiplayermaps toegevoegd. Dealership speelt zich af in en rondom een autodealer, en Lifeline op een luxe jacht. Gedurende de tweede helft van het seizoen volgen de maps Bullet and Grind. Verder wordt de multiplayermodus Overdrive toegevoegd en zal ook het populaire Gun Game terugkeren. Ook komt er een tijdelijk beschikbaar evenement in de game waarmee de Terminator als skin te ontgrendelen valt.

Nieuwe content voor Warzone is in het tweede seizoen wat karig; Activision heeft aangegeven nieuwe content voor die game te vertragen en zich te richten op fundamentele problemen in de game. Er worden wel nieuwe perks en Ranked-beloningen toegevoegd.

Het tweede seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone gaat op 28 januari van start. Het is dan ook de bedoeling dat consolegamers cross-play kunnen uitschakelen in Ranked Play om zo minder cheaters tegen te komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!