Jonathan Nolan: 'Fallout-televisieserie voelt bijna als Fallout 5'
Gamer.nl
Nieuws

Jonathan Nolan: 'Fallout-televisieserie voelt bijna als Fallout 5'

Eerste aflevering is vanaf 12 april op Amazon Prime Video te zien

Volgens Jonathan Nolan, een van de producenten van de aankomende Fallout-televisieserie, voelt de serie "bijna als Fallout 5".

Dat meldt hij aan Total Film. Hij maakt daarbij duidelijk dat hij een nieuw verhaal binnen het Fallout-universum wilde vertellen. "Toen ik voor het eerst met Todd (Howard) praatte, werden we vooral enthousiast over een nieuw verhaal."

Nolan vervolgt: "Fallout ligt in mijn carrière het dichtst bij het werk dat we hebben gedaan voor de Batman-adaptie. Er zijn zoveel verhalen binnen het Batman-universum dat er geen één officieel verhaal is, dus je bent vrij om je eigen verhaal te verzinnen. Elke Fallout-game heeft een afzonderlijk verhaal - andere stad, ander hoofdpersonage - binnen dezelfde mythologie. Onze serie bestaat naast de games zoals de games zelf naast elkaar bestaan. Het is bijna alsof het om Fallout 5 gaat. Ik wil niet arrogant klinken, maar het is in feite een niet-interactieve versie daarvan, toch?"

De Fallout-televisieserie gaat op 12 april in première op Amazon Prime Video. Onder de castleden vallen Ella Purnell, Twin Peaks-acteur Kyle MacLachlan, Aaron Moten (Next), Xelia Mendes-Jones (Havoc) en Walter Goggins (Justified). Captain Marvel-schrijver Geneva Robertson-Dworet en The Officer's Graham Wagner zijn de showrunners, terwijl Lisa Joy en Jonathan Nolan executive producers zijn. Laatstgenoemde heeft ook de eerste drie afleveringen geregisseerd. De broer van Hollywood-regisseur Christopher Nolan werkte ook mee aan de scenario's van onder andere The Dark Knight en The Prestige, en was samen met Joy de showrunner van de HBO-serie Westworld.

Hieronder zijn enkele nieuwe promofilmpjes van de Fallout-serie te zien, alsmede een aantal posters. Eind vorig jaar verscheen de eerste officiële trailer.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!