Microsoft: 'Black Ops 6 is de grootste Call of Duty-release ooit'
PU.nl
Nieuws

Microsoft: 'Black Ops 6 is de grootste Call of Duty-release ooit'

Xbox-omzet stijgt, omzet van consoleverkoop daalt

Microsoft heeft zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt en daarbij gepraat over het succes van het afgelopen vrijdag uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6. De game blijft de meest succesvolle Call of Duty-release ooit.

Dat vertelde CEO Satya Nadella aan investeerders. "De release van Black Ops 6 afgelopen week was de grootste Call of Duty-release ooit. De game brak een record voor meeste spelers op dag één van release en nieuwe Game Pass-leden op dag één van release."

Het was voor het eerst dat een Call of Duty-game meteen op release op Game Pass staat - uitgever Activision Blizzard maakt sinds vorig jaar onderdeel uit van Microsoft. Op PlayStation en Steam is er op release ook meer dan zestig procent aan exemplaren van de game verkocht ten opzichte van het vorig jaar uitgekomen deel. "Dit past bij onze strategie om gamers te ontmoeten waar zij zijn, door ze de mogelijkheid te geven games te spelen op de schermen waar ze hun tijd op spenderen."

Wat het fiscale kwartaal dat eindigde op 30 september 2024 betreft is de gameomzet van de Xbox-divisie met 43 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is volgens Microsoft in zijn geheel te danken aan het feit dat Activision Blizzard nu onderdeel van het bedrijf uitmaakt. Ook was er een stijging van 61 procent merkbaar op het gebied van omzet gegenereerd door "content en services". De omzet van hardwareverkoop daalde wel met 29 procent ten opzichte van vorig jaar.

Samenvattend is het dus duidelijk dat de verkoop van Xbox-consoles vooralsnog af blijft nemen, terwijl Xbox toch groeit qua omzet dankzij het feit dat Activision Blizzard nu eigendom is van het bedrijf.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bungie had plannen voor Destiny 2-abonnement
PU.nl
Nieuws

Bungie had plannen voor Destiny 2-abonnement

Ook zouden gratis ontgrendelbare cosmetische items bijna tegen zijn gehouden

Er waren binnen Bungie plannen voor een abonnementsmodel voor Destiny 2, maar dat idee werd afgeschoten.

Dat blijkt uit een video van Destin Legarie, waarin hij de problemen binnen de ontwikkelaar uit de doeken doet. Dit naar aanleiding van de aanklacht van artiest Fern '4nt1r34l' Hook omdat Bungie illustraties van deze persoon heeft gebruikt voor de aankomende game Marathon. Bungie gaf toe dat dit is gebeurd, gevolgd door een livestream waarin door deze situatie geen nieuwe beelden van de game werden uitgezonden.

Volgens de nieuwe video zijn er bij Bungie, dat inmiddels enkele jaren onderdeel uitmaakt van PlayStation Studios, meerdere problemen gaande, waaronder een giftige werkomgeving. Een voormalige werknemer zou tegen de YouTuber hebben verteld dat "alles dat met Bungie gebeurt vanwege hebzucht plaatsvindt".

Zo zouden er dus plannen zijn geweest om een abonnementsservice voor Destiny 2 te creëren, al werd dit idee uiteindelijk afgeschoten. Ook waren er zorgen over de Trials of Osiris PvP-armor die gratis vrij te spelen valt door de game te spelen. Het management van Bungie had dit blijkbaar bijna tegengehouden, omdat het een negatieve impact kon hebben op microtransacties.

Een andere voormalige werknemer zou hebben gemeld dat een logisch gevolg van de problemen bij Bungie is dat het bedrijf in zijn geheel wordt opgeslokt door Sony - oftewel dat de studio wordt opgeheven en dat ontwikkelaars bij Sony zelf aan de slag gaan. Dit is al eens gebeurd met een team van Bungie dat volgens geruchten aan een soort moba met de codenaam 'Gummy Bears' werkt.

Marathon staat vooralsnog in ieder geval gepland voor een release op 23 september voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot
PU.nl
Nieuws

Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot

Zoek de verschillen

Er is een nieuw logo van de PlayStation-studio Naughty Dog - bekend van games als The Last of Us en Uncharted - gevonden.

Het logo is geleverd aan het Europese Intellectual Property Office. Waar het oude logo de woorden 'Naughty' en 'Dog' naast elkaar had staan, staan ze in het nieuwe logo onder elkaar. Hieronder is eerst het nieuwe logo te zien, met daaronder het oude logo. De illustratie van een afdruk van een hondenpoot blijft intact.

Naughty Dog is bekend van franchises als The Last of Us, Uncharted en de oorspronkelijke Crash Bandicoot-games. Het bedrijf werkt op dit moment aan Intergalactic: The Heretic Prophet. De PlayStation 5-game draait om Jordan, een gevaarlijke premiejager die tijdens haar jacht op een doelwit op de verre planeet Sempiria belandt. De communicatie tussen de planeet en de rest van het universum is honderden jaren geleden al verloren gegaan. Daarbij zal een fictieve religie een belangrijke rol spelen binnen de game - mogelijk een heet hangijzer waar online gemengde reacties op zullen komen.

Eerder deze week bleek al dat Naughty Dog ook aan een andere game werkt. Daar is echter nog geen informatie over beschikbaar. Eerder dit jaar werd geclaimd dat het in ieder geval niet om The Last of Us: Part 3 gaat, en dat Shaun Escayg - bekend van Uncharted: The Lost Legacy en Marvel's Avengers - de regisseur is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!