Microsoft-CEO benadrukt belang van games voor het bedrijf
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft-CEO benadrukt belang van games voor het bedrijf

'Gaming is voor ons dé plek waar we echt een bijdrage kunnen leveren'

Satya Nadella, de CEO van Microsoft, heeft benadrukt dat het bedrijf games ziet als een van de belangrijkste producten die het bedrijf levert.

Dat deed hij in een interview met MSN, waar de overname van Activision Blizzard ter sprake kwam. Nadella legt uit dat ondanks de hoge prijs die het bedrijf heeft betaald voor de Call of Duty-uitgever - zo'n 68,7 miljard dollar - hij enthousiast is over de aankoop.

"Als bedrijf zijn er een paar dingen waar we al sinds we bestaan aan werken. Gaming maakt daar onderdeel van uit. Als ik denk aan Microsoft, denk ik aan ontwikkeltools, software en gaming. Dat zijn de drie dingen die we al sinds het begin van het bedrijf leveren."

Hij vervolgt: "Gaming is voor ons dé plek waar we echt een bijdrage kunnen leveren binnen de consumentenmarkt. Je ziet dat mensen steeds meer tijd aan games besteden en 'Gen Z' zal dat alleen maar vergroten. De manier waarop games worden gemaakt en worden geleverd is radicaal aan het veranderen, of het nou op mobiel, op consoles, op pc's of op de cloud is. Dus willen we ons des te meer inzetten als gameproducent en -uitgever. We zijn een van de grootste game-uitgevers en bouwen er tevens platforms voor."

In de rest van het interview worden uiteenlopende onderwerpen besproken, van de weg die hij binnen Microsoft heeft afgelegd en zijn werkwijze als CEO tot de invloed van AI op onze maatschappij en het bedrijf.

Microsoft kondigde gisterenavond diens kwartaalcijfers aan. Daaruit bleek dat de Xbox-divisie een recordomzet heeft gedraaid, als is de omzet rondom hardwareverkoop wel gedaald.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer
Gamer.nl
Nieuws

Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer

Had eigenlijk afgelopen winter moeten verschijnen

De early access-versie van Titan Quest 2 op pc komt pas in de loop van aankomende zomer uit.

De early access-versie zou eigenlijk afgelopen winter verschijnen, maar dat is dus niet gebeurd. Volgens uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Grimlore Games is het besluit een reactie op de huidige drukte in het actie-rpg-genre.

Nu zal de game ergens deze zomer op Steam uitkomen, al is er nog geen precieze datum bekend. Na de early access-release volgt op een onbekend moment de volledige release op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Titan Quest 2 wordt net als het origineel een top-down actie-rpg met een setting die draait om Griekse mythologie. Spelers nemen het wederom op tegen legendarische monsters en kunnen dat zowel in singleplayer, coöperatieve multiplayer en PvP online multiplayermodi doen. De game moet een flexibel systeem voor het maken van personages bieden, waarbij spelers twee 'masteries' combineren om tot een klasse uit te komen. Daarbij moet alle verzamelde loot belangrijk zijn, want zelfs de meest simpele wapens kunnen met upgrades essentieel worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd
Gamer.nl
Nieuws

We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd

Je zou kunnen zeggen dat details de wereld ingeslingerd zijn

Er is een (strip)boekje opengedaan over Ultimate Spider-Man 2, dat na de release van Ultimate Spider-Man in 2005 in ontwikkeling was maar uiteindelijk werd geannuleerd. Zo zijn er stukken concept art en details over het verhaal uitgebracht.

De informatie is onder andere afkomstig van Ian Hosfeld, een artiest die bij ontwikkelaar Treyarch aan de Ultimate Spider-Man-games heeft gewerkt. Hij verstrekte de informatie aan de YouTuber spidey santa, die alles in de onderstaande video op een rijtje zet. 

De YouTuber benoemt dat meer ex-Treyarch-medewerkers hem van beeld en details hebben voorzien, maar dat zij anoniem wensen te blijven. Ook zijn er oude concept-beelden afkomstig van oude fora opgesnord, waarvan Hosfeld de authenticiteit heeft bevestigd.

Watch on YouTube

Zo onthult Hosfeld dat de plot van het spel de Death of a Goblin-verhaallijn uit de Ultimate Spider-Man-stripboeken - waar de games op gebaseerd zijn - het raamwerk voor de nieuwe game vormde. 

De video vertelt ons dat de klassieke Spider-Man-schurk Green Goblin een grote rol moest spelen, en net als Venom in het eerste deel speelbaar zou worden. Het doel was om zijn zoon Harry Osborn uit de gevangenis te breken, waarvoor Goblin de hulp in zou schakelen van andere superschurken als Kraven the Hunter.

Venom zou niet terugkeren, maar Wolverine moest de klauwen wel weer kort laten schijnen na een kleine rol in de eerste game. Voor andere bekende Marvel-personages als Daredevil, Nick Fury, Doctor Doom en Shadowcat - ook bekend als Kitty Pride - waren er ook plannen. Shadowcat zou bijvoorbeeld een potentiële romantische partner voor Spider-Man zijn. 

De wereld zou ook wat aanpassingen hebben gekregen na Ultimate Spider-Man uit 2005. Zo zou er een groter gedeelte van de wijk Queens te ontdekken zijn, en zou Brooklyn toegevoegd zijn aan de wereld. Ook werd er gewerkt aan sneeuw-effecten. Die stonden al op de planning voor het eerste deel op de PlayStation 2, Xbox 360 en Nintendo GameCube, maar vanwege de naderende releasedatum werd de sneeuw bewaard voor het vervolg.

De ontwikkelaars waar spidey santa mee sprak kwamen over het algemeen neer op twee redenen voor het annuleren van Ultimate Spider-Man 2. Zo werden tegenvallende verkoopcijfers van het eerste deel genoemd, en had Activision rond dezelfde tijd ook projecten als Call of Duty en Spider-Man 3 in ontwikkeling. Die kregen voorrang.

Ultimate Spider-Man 2 gaan we hoogstwaarschijnlijk nooit zien, maar het webhoofd is nog vaak genoeg te zien in andere games. Ontwikkelaar Insomniac Games heeft inmiddels al drie Spider-Man-games uitgebracht, en de aanname is dat het bedrijf na de aankomende Wolverine-game aan een nieuw deel gaat werken.

De verwachting is dat het bedrijf dit jaar meer van die laatstgenoemde game gaat tonen. Ondergetekende schreef eerder al over hoe Marvel's Wolverine misschien nog wel beter kan worden dan Insomniac's Spider-Man-games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!