Naar schatting twaalf miljoen Xbox Series X- en S-consoles verscheept
Gamer.nl
Nieuws

Naar schatting twaalf miljoen Xbox Series X- en S-consoles verscheept

Een analist schat dat er wereldwijd meer dan twaalf miljoen exemplaren van de Xbox Series X en S zijn verscheept.

Dat meldt Daniel Ahmad van onderzoeksorganisatie Niko Partners. In een interview met The New York Times meldde Xbox-hoofd Phil Spencer namelijk dat de Xbox Series-consoles nog altijd sneller dan alle voorgaande Xbox-consoles verkopen. Dat betekent volgens Ahmad dat er inmiddels al meer dan twaalf miljoen exemplaren moeten zijn verscheept.

Hoewel Microsoft geen precieze verkoopcijfers bekendmaakt over diens consoles, werd eerder geschat dat het verscheepte aantal eind oktober 2021 op acht miljoen stond. Daar zijn de afgelopen twee maanden dus zo'n vier miljoen exemplaren bijgekomen.

Volgens Ahmad is dit voornamelijk te wijten aan het feit dat de chips voor de minder krachtige Xbox Series S minder schaars zijn dan de chips in andere consoles. Daardoor zou de Xbox Series S relatief goed beschikbaar zijn in vergelijking met de Xbox Series X en diens grootste concurrent, de PlayStation 5.

Overigens maakt Sony om de zoveel tijd wel officiële verkoopcijfers bekend. Tot eind september 2021 zijn er wereldwijd 13,4 miljoen exemplaren van de PS5 verscheept, al is dat aantal in de afgelopen drie maanden logischerwijs ook gestegen. Recente cijfers zijn op dit moment echter niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum

De bejubelde rpg kwam op 19 mei 2015 uit

Om te vieren dat The Witcher 3: Wild Hunt tien jaar geleden uitkwam, heeft CD Projekt Red nieuwe artwork van de game uitgebracht.

"Tien jaar aan reizen op 'the Path'. Tien jaar aan vechten tegen de Wild Hunt. Tien jaar aan het spelen van Gwent in tavernes. Tien jaar aan monsters doden. Deze maand is het tien jaar geleden dat The Witcher 3: Wild Hunt uitkwam. Laten we het samen vieren!" Dit plaatste CD Projekt Red op social media, naast nieuwe artwork van de game.

Het is op moment van schrijven niet bekend of CD Projekt Red verder nog plannen heeft om het jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Verdwenen Destiny 2-content levert Bungie problemen in rechtszaak op
Gamer.nl
Nieuws

Verdwenen Destiny 2-content levert Bungie problemen in rechtszaak op

Bungie kan niet meer bewijzen dat Red War niet gestolen is van een schrijver

Destiny 2-ontwikkelaar Bungie wil een aanklacht die tegen het bedrijf loopt teniet laten verklaren, maar dat lukt niet. De studio kan namelijk geen tegenbewijs leveren - de content waar het om gaat zit niet meer in de game.

Afgelopen jaar klaagde schrijver Matthew Kelsey Martineau Bungie aan. Hij claimde dat de Red Legion-verhaallijn direct gestolen is uit zijn schrijfwerk dat vier jaar voordat Destiny 2 uitkwam al op zijn WordPress-website stond.

Sindsdien heeft Bungie verzocht of de zaak teniet verklaard kan worden (via The Game Post). De voorbeelden die Martineau aangaf in zijn aanklacht zouden namelijk genoeg verschillen van de gebeurtenissen in Destiny 2. Er is alleen één probleem: Bungie kan dit niet meer bewijzen.

Het gaat namelijk vooral om content uit de Red War-campagne en downloadbare content Curse of Osiris. Deze content is echter al geruime tijd uit de liveservicegame gehaald en in de 'Content Vault' geplaatst. Blijkbaar betekent dit niet alleen dat spelers niet meer bij deze content kunnen, maar ook Bungie zelf niet.

De rechter heeft het verzoek van Bungie om de rechtszaak te laten vallen dan ook teniet gedaan. Bungie heeft wel geprobeerd om hun punt te bewijzen door gameplayvideo's van de betreffende content te leveren, maar dit was volgens de rechter niet afdoende bewijsmateriaal. De aanklacht blijft dus staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!