Nieuwe Halo-game lijkt al sinds april 2022 in ontwikkeling
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Halo-game lijkt al sinds april 2022 in ontwikkeling

Game draait mogelijk op Unreal Engine 5

343 Industries zou minstens sinds april 2022 aan een nieuwe Halo-game werken.

Op X werd een screenshot van het LinkedIn-profiel van art director Justin Dinges gedeeld, waarop op moment van schrijven te zien valt dat hij tussen april 2022 en maart 2023 als art director aan "de volgende, nog onaangekondigde Halo-release" heeft gewerkt.

Daarnaast is op het LinkedIn-profiel van senior character system designer Ian Slutz te zien dat hij werkt met Unreal Engine 5. Dit in navolging van een gerucht van vorig jaar, toen werd gemeld dat 343 Industries aan de nieuwe Halo werkt en dat deze op Unreal Engine gaat draaien in plaats van de gebruikelijke Blam!-engine - ook bekend als de Halo-engine.

Hoe dan ook is er officieel nog geen nieuwe Halo-game aangekondigd. Halo Infinite verscheen in 2021. In eerste instantie had het spel tegelijk met de Xbox Series-consoles moeten verschijnen, maar 343 Industries besloot het ontwikkeltraject te verlengen na negatieve reacties op vroege gameplaybeelden. Sinds release zijn niet alle fans te spreken over de ondersteuning van de shooter, al heeft de ontwikkelaar sindsdien veel verbeteringen doorgevoerd en content toegevoegd.

Vorig jaar vielen er ontslagen bij Microsoft, waaronder bij 343 Industries. Studiohoofd Pierre Hintze verzekerde fans kort daarna dat men bij 343 aan de Halo-reeks blijft werken. "343 Industries blijft doorgaan met het ontwikkelen van Halo, nu en in de toekomst, waaronder epische verhalen, multiplayer en meer dan de dingen die Halo geweldig maken."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump
Gamer.nl
Nieuws

Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump

Aandelen van filmbedrijven zijn gedaald

Filmbedrijven uit Hollywood zijn opgeschikt door de aangekondigde importheffingen voor films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt.

De Amerikaanse president Donald Trump gaf begin deze week aan dat hij alle films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt een heffing van honderd procent wil opleggen. Dit om de Amerikaanse filmindustrie te stimuleren en er voor te zorgen dat Amerikaanse filmbedrijven werk blijven houden.

Een bijkomend probleem hierbij is echter dat heel veel films en series die vanuit de Verenigde Staten worden gefinancierd en gepland buiten Amerikaanse grenzen worden gefilmd. Dit omdat het vaak goedkoper is om elders te filmen. Ook veel computereffecten worden uitbesteed aan bedrijven gesitueerd buiten de VS. Het gaat Amerikaanse filmbedrijven dus mogelijkerwijs veel geld kosten om die productie naar Amerika te halen. Daarnaast zijn streamingbedrijven - met name Netflix - erg afhankelijk van internationaal geproduceerde films en series.

Ondanks dat nog niet precies duidelijk is hoe Trump de importheffingen voor zich ziet, heeft de aankondiging voor een hoop heisa gezorgd binnen Hollywood. Aandelen van bedrijven als Disney, Netflic en Warner Bros. Discovery zijn gisteren dan ook gedaald. Meerdere filmstudio's hebben op dit moment nog opnames van films in het buitenland lopen.

Hoe dan ook zullen de echte gevolgen van de mogelijke importheffingen op films die buiten de VS worden geschoten pas in de toekomst duidelijk worden. Trumps importheffingen hebben ook al invloed gehad op de game-industrie, met onder andere een wereldwijde prijsstijging van Xbox Series-consoles en een prijsverhoging van Switch 2-accessoires.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht

In twaalf dagen tijd

Er zijn inmiddels twee miljoen exemplaren van de in Frankrijk ontwikkelde rpg Clair Obscur: Expedition 33 verkocht.

Dit binnen de eerste twaalf dagen sinds de game is uitgekomen, zo heeft ontwikkelaar Sandfall Interactive op social media laten weten.

Clair Obscur: Expedition 33 speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

De debuutgame van de Franse ontwikkelaar Sandfall Interactive is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Je kunt hier de PU-review van Dwayne Vrancken vinden: "Met Clair Obscur: Expedition 33 levert Sandfall Interactive een indrukwekkende debuutgame af. De Fransen meten zich in deze unieke rpg met de Japanners, door een fantasierijk, fascinerend en ronduit vreemd verhaal te combineren met meeslepende combat en een memorabele party. Het levert een bijzondere en onwaarschijnlijke smeltkroes op van westerse en Japanse rpg’s in één prettig pakketje."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!