Ontwikkeling Dead Space-remake besloeg krappe tweeënhalf jaar
Gamer.nl
Nieuws

Ontwikkeling Dead Space-remake besloeg krappe tweeënhalf jaar

De ontwikkeling van de Dead Space-remake heeft EA Motive Studio een krappe tweeënhalf jaar gekost.

Dat meldde senior producent Philippe Ducharme tijdens een Reddit AMA. "We begonnen in september 2020 met de ontwikkeling. Veel van ons waren net klaar met de ontwikkeling van Star Wars Squadrons." Aangezien Dead Space afgelopen januari verscheen, kostte de ontwikkeling van de game minder dan tweeënhalf jaar.

In de AMA vertelt creative director Roman Campos-Oriola dat men ook overwoog hoofdpersonage Isaac Clarke de mogelijkheid te geven snel een draai van 180 graden te kunnen laten maken. "We besloten dit uiteindelijk niet toe te voegen, aangezien dat de gevechten in de game brak. De gevechten draaien om een angstaanjagende en bijna niet te stoppen bedreiging die op je af komt. Als je je snel om kunt draaien en weg kunt rennen, verandert dat de ervaring enorm."

De remake van Dead Space verscheen afgelopen januari op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Lars gaf een 9 aan de game: "Dead Space is een uitstekende remake, maar bovenal een geweldige horrorgame. Het maakt daardoor niet uit of je de USG Ishimura al als je broekzak kent, of dat dit je eerste avontuur met Isaac Clarke is. De grafische renovatie en talloze grote en kleine aanpassingen zijn uiteraard welkom, maar het is de onvoorspelbaarheid, de naadloze ervaring en het ijzingwekkende geluid dat je geheid van begin tot einde met klamme handjes op het puntje van je stoel houdt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Met stop-motion gemaakte The Midnight Walk nu verkrijgbaar
Gamer.nl
Nieuws

Met stop-motion gemaakte The Midnight Walk nu verkrijgbaar

Op PS5, Steam, PS VR2 en SteamVR

Afgelopen donderdag is The Midnight Walk uitgekomen, de nieuwe game van de makers van Lost in Random die opvallende stop-motion graphics heeft.

De game draait om de band tussen hoofdpersonage The Burnt One en hun metgezel Potboy. De vlam van Potboy dient als gids in de spelwereld. Het duo loopt over de 'Midnight Walk', een nachtmerrieachtige snelweg vol met gevaar. Het spel vertelt daarbij vijf unieke verhalen.

Het meest opvallende aspect van de game zijn de stop-motion graphics - alles is met klei gemaakt en daarna gescand om het in de game te plaatsen. De game is zowel met als zonder virtualrealityhelm speelbaar op PlayStation 5, PlayStation VR2, Steam en Steam VR. Hieronder is de launchtrailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Derde The Last of Us-seizoen wordt mogelijk pas in 2026 opgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Derde The Last of Us-seizoen wordt mogelijk pas in 2026 opgenomen

Moeten we tot 2027 wachten op het derde seizoen?

De opnames voor het derde seizoen van HBO-serie The Last of Us gaan mogelijk pas volgend jaar van start.

Hoewel er eerder al geruchten gingen dat de opnames van het derde seizoen later dit jaar zouden starten, lijkt dit nu niet meer te kloppen. In een interview met Variety liet Isabela Merced, die Dina speelt in de serie, het volgende weten over de opnames: "Ik denk dat dit volgend jaar plaatsvindt."

Tussen de uitzendingen van het eerste en tweede seizoen van The Last of Us zaten iets meer dan twee jaren. Het tweede seizoen van de serie is nu gaande. Mochten de opnames volgend jaar beginnen, dan is er een aanzienlijke kans dat het derde seizoen pas in 2027 wordt uitgezonden.

Er zijn tot nu toe vier afleveringen van het tweede The Last of Us-seizoen verschenen. Er volgen er nog drie. De vijfde aflevering komt in de nacht van aanstaande maandag op zondag online.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!