'Persona 6 al sinds 2019 in ontwikkeling en krijgt groen kleurenschema'
PU.nl
Nieuws

'Persona 6 al sinds 2019 in ontwikkeling en krijgt groen kleurenschema'

Groen moet je doen

De beruchte Persona-leaker Midori heeft opnieuw enkele details gedeeld over Persona 6. Volgens de geheimzinnige insider bij Atlus is het spel al sinds 2019 in ontwikkeling bij de studio. Daarnaast zal het spel een groen kleurenschema krijgen.

Midori lekte eerder correcte informatie over Persona 3 Reload en wordt dus gezien als een betrouwbare bron.

De insider deelde maandag in een bericht op X dat de themakleur voor Persona 6 groen zal zijn. Atlus gebruikt voor Persona-games altijd een specifieke kleur die prominent aanwezig is in de visuele stijl. Dit is vooral opvallend in Persona 3 (blauw), Persona 4 (geel) en Persona 5 (rood).

Frappant genoeg lijkt dit detail een langlopende fan-theorie rondom Persona te bevestigen. In 2022 deelde Atlus een illustratie van Persona door de jaren heen ter ere van het 25e jubileum van de serie. In de tekening staan alle protagonisten uit Persona-games naast elkaar opgesteld, maar aan het uiteinde staat een pot felgroene verf. Veel fans zagen dit destijds als een verwijzing naar de themakleur van de nieuwe Persona-game. In een reactie op een andere X-gebruiker stelt Midori nu dat dit de kleurtint is die Atlus zal gebruiken voor Persona 6.

View post on X

Overigens beweert de insider dat Atlus al aan het zesde deel werkt sinds 2019. De ontwikkeling zou gelijktijdig zijn begonnen met die van Persona 3 Reload en Persona 5 Tactica, die inmiddels al zijn uitgebracht. Of dit een teken is dat de game al ver in ontwikkeling is, is niet duidelijk. Eerdere geruchten wijzen op een releasedatum pas in 2026.

Het laatste nieuwe deel van de Persona-serie stamt alweer uit 2016. Sindsdien zijn er alleen maar spin-offs en remakes uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!