Prangende vragen rondom Starfield beantwoord
Gamer.nl
Nieuws

Prangende vragen rondom Starfield beantwoord

In een nieuwe video rondom Starfield beantwoordt regisseur Todd Howard enkele vragen van fans.

Zo vertelt Howard dat Starfield is geïnspireerd door klassieke rpg's zoals de space-sim Sundog en Traveller. Daarnaast probeert Bethesda met Starfield een balans te vinden tussen 'harde wetenschap' en een fijne speelervaring. 

Zo heeft het bedrijf onlangs nog een aanpassing in de game gemaakt die er voor zorgt dat de brandstof in het ruimteschip van spelers niet op kan raken. Wel kan de hoeveelheid brandstof in het schip bepalen hoever men kan warpen naar andere plekken in het universum. In een oudere versie van het spel kon brandstof daadwerkelijk opraken, en zaten spelers vast in de ruimte.

Howard vertelt ook meer over het dialoogsysteem, dat volgens hem "een klassieke Bethesda-stijl" krijgt. Spelers kijken naar personages en hoe ze reageren en kunnen tussen meerdere antwoorde kiezen. Spelers hebben ook een specifiek aantal 'beurten' en 'overtuigingspunten' waarmee men de NPC in kwestie kan overhalen om toe te geven aan de eisen van de speler. De game bevat meer dan 250.000 ingesproken zinnen - Skyrim had er zo'n 60.000.

Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde eigenschappen die het personage van de speler heeft weer ongedaan te maken. Mensen selecteren aan het begin van de game positieve en negatieve eigenschappen, maar men hoeft daar niet de gehele game aan vast te zitten - door bepaalde keuzes te maken en missies te doen kan de persoonlijkheid van het hoofdpersonage veranderen.

De complete video is hieronder te zien. Starfield komt ergens in de eerste helft van 2023 uit op Xbox Series X en S, pc en Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!