Rebellion toont vlak voor release meer van Atomfall
Gamer.nl
Nieuws

Rebellion toont vlak voor release meer van Atomfall

Vanaf vandaag al wel verkrijgbaar voor mensen met de Deluxe Edition

Met de release van Atomfall gepland later deze week op de planning heeft ontwikkelaar Rebellion een 'pre-launchtrailer' van de game uitgebracht.

Atomfall speelt zich vijf jaar na een nucleaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Atomfall komt aanstaande donderdag naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook komt de game op release op Game Pass te staan. Mensen die de Deluxe Edition aanschaffen kunnen vanaf vandaag al aan de slag met het spel. De game wordt ontwikkeld door de Britse studio Rebellion, bekend van de Sniper Elite-serie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!