'Reboots Ninja Gaiden en Dead or Alive niet in ontwikkeling'
Gamer.nl
Nieuws

'Reboots Ninja Gaiden en Dead or Alive niet in ontwikkeling'

Creative director Tom Lee van Team Ninja meldt dat er momenteel geen reboots van Ninja Gaiden en Dead or Alive in ontwikkeling zijn.

In een presentatie tijdens de Koreaanse G-Star Conference leek Team Ninja te bevestigen dat er reboots van beide series in productie zijn. Er kwam een slide voorbij met de woorden “Team Ninja’s toekomst – reboots van populaire series”, met op de achtergrond een afbeelding van Ninja Gaiden en een van Dead or Alive. Creative director Tom Lee maakt nu bekend dat die reboots niet daadwerkelijk in ontwikkeling zijn.

"Dead or Alive en Ninja Gaiden zijn beiden belangrijke pijlers voor Team Ninja. Deze geprezen titels zijn verwant aan onze historie en reputatie. Het is vanzelfsprekend dat deze titels worden genoemd als we spreken over de ontwikkeling van voorgaande en toekomstige projecten. Echter zijn er geen details te delen over een van deze reeksen. Net als veel fans delen we het enthousiasme voor de terugkeer van deze titels. En we verzekeren jullie ervan dat we een gepaste update geven als die dag ooit komt", aldus Lee in een statement aan Gematsu.

Momenteel werkt de studio al aan Wo Long: Fallen Dynasty voor PlayStation 5 en Xbox Series X/S en Rise of the Ronin voor PS5. Wo Long: Fallen Dynasty moet in maart uitkomen, terwijl er van Rise of the Ronin nog geen releasedatum bekend is.

Het is tien jaar geleden dat er voor het laatst een nieuwe Ninja Gaiden-game verscheen, met uitzondering van de spin-off Yaiba: Ninja Gaiden Z uit 2014, en de bundel Ninja Gaiden: Master Collection uit 2021 (geen remaster). De laatste Dead or Alive, deel 6, stamt uit 2019. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld
Gamer.nl
Nieuws

Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld

'De prins is nog maar net begonnen'

Prince of Persia: The Lost Crown is door meer dan twee miljoen mensen gespeeld. Ubisoft hint naar de mogelijkheid dat fans meer Prince of Persia kunnen verwachten.

Dat werd via social media gecommuniceerd. "Ruim meer dan twee miljoen spelers nu. Jullie hebben de legende nieuw leven ingeblazen. De prins is terug, en geloof ons: hij is nog maar net begonnen."

Wat er precies met dat laatste wordt bedoeld wordt niet per se duidelijk gemaakt, maar The Rogue Prince of Persia bevindt zich nog in early access, en er wordt ook altijd nog gewerkt aan een remake van The Sands of Time.

The Lost Crown kwam begin vorig jaar uit - het was het eerste nieuwe deel in de langlopende reeks sinds het in 2010 verschenen The Forgotten Sands. Het betreft een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!