Spyro-ontwikkelaar splitst zich af van Activision
PU.nl
Nieuws

Spyro-ontwikkelaar splitst zich af van Activision

Toys for Bob gaat verder als onafhankelijke ontwikkelaar

Spyro-, Crash Bandicoot- en Call of Duty-ontwikkelaar Toys for Bob splitst zich af van Activision en wordt onafhankelijk.

Dat hebben studiohoofden Paul Yan en Avery Lodato in een statement laten weten. "Met veel enthousiasme en passie geloven we dat dit de juiste timing is om onze studio en onze toekomstige games naar het volgende niveau te brengen. Deze kans geeft ons de mogelijkheid om terug te keren naar onze roots van een kleine en lenige studio."

Toys for Bob werd in 1989 opgericht en was tot 2000 onderdeel van Crystal Dynamics, voordat het in 2005 door Activision werd overgenomen. De studio is onder andere bekend van Spyro: Reignited Trilogy, de Skylanders-games en Crash Bandicoot 4: It's About Time. De laatste jaren hielp het bedrijf echter vooral mee aan de Call of Duty-games. Wel ontwikkelde Toys for Bob vorig jaar Crash Team Rumble - die game ontvangt volgende week een laatste content-update.

De stap naar onafhankelijke studio is extra opvallend, omdat Activision Blizzard - en dus ook Toys for Bob - vorig jaar werd overgenomen door Microsoft. Toys for Bob geeft aan dat er van kwaad bloed geen sprake is. Sterker nog: de ontwikkelaar "verkent een mogelijke samenwerking" met Microsoft. Hoe dan ook kijkt de studio er naar uit om "nieuwe verhalen, nieuwe personages en nieuwe gameplay-ervaringen te ontwikkelen".

De ontwikkelaar sluit zijn bericht af met de opmerking: "Hou je horens omhoog en blijf ons in de gaten houden voor meer nieuws." De opmerking over horens laat fans speculeren dat Toys for Bob ondanks de split met Activision aan een nieuwe Spyro-game werkt, maar dit is niet bevestigd.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bekijk een close-up video van de Switch 2 GameCube-controller
PU.nl
Nieuws

Bekijk een close-up video van de Switch 2 GameCube-controller

Kan nu besteld worden via Nintendo's webshop

Nintendo heeft onlangs via de Nintendo Today-app een video gedeeld waarin de GameCube-controller voor de Nintendo Switch 2 te zien is.

In de korte video zien we hoe de controller wordt vastgehouden. Daarbij zijn ook de nieuwe knoppen te zien: de C-knop om GameChat te gebruiken en een ZL-knop voor de linkertrigger. Daarbij is de controller draadloos. De GameCube-controller kan via Nintendo's online winkel worden besteld en kost 69,99 euro.

Toen de nieuwe GameCube-controller tegelijk met de Switch 2 onthuld werd, ontstond er al snel verwarring. Er werd namelijk een tekst op Nintendo's website gevonden waarop viel te lezen dat de controller alleen voor de GameCube-games die via Nintendo Switch Online speelbaar zijn gebruikt kon worden, en dus niet bijvoorbeeld voor Switch 2-games. Nintendo heeft dit inmiddels echter opgehelderd: de nieuwe GameCube-controller kan wél voor diverse Switch 2-games gebruikt worden.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cyberpunk 2077-vervolg bevat een tweede stad
PU.nl
Nieuws

Cyberpunk 2077-vervolg bevat een tweede stad

Vergelijkbaar met een 'Chicago waarin het mis is gegaan'

Naast Night City kunnen spelers van het aankomende vervolg op Cyberpunk 2077 ook een tweede stad bezoeken, dat wordt beschreven als een "Chicago waarin het mis is gegaan".

Dat onthulde R. Talsorian Games-oprichter Mike Pondsmith, de bedenker van Cyberpunk, op Digital Dragons 2025. Hij werd gevraagd naar 'Project Orion', het Cyberpunk 2077-vervolg waar CD Projekt Red aan werkt.

Pondsmith gaf toe dat hij niet zoveel betrokken is bij de ontwikkeling van het vervolg als bij het origineel, maar dat hij de geboekte progressie wel volgt. Hij gaf daarbij aan dat spelers straks een nieuwe stad kunnen bezoeken. "Ik vertel je niet meer dan dat, maar er is een nieuwe stad die we bezoeken. Night City is er ook nog. Ik weet nog dat ik het zag en begreep waar ze voor gingen, en het werkt echt goed. Het voelt niet als Blade Runner, maar als een stad als Chicago waarin het mis is gegaan."

Verdere details over het Cyberpunk 2077-vervolg zijn er nog niet, al bleek eerder dat CD Projekt Red erg realistische voorbijgangers in de game wil zien te krijgen. Duidelijk is ook dat de nieuwe studio van de ontwikkelaar gesitueerd in Boston aan het spel werkt. Dat moet er voor zorgen dat de game "authentiek Amerikaans aanvoelt".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!