'Star Wars Jedi: Survivor duisterder dan voorganger'
PU.nl
Nieuws

'Star Wars Jedi: Survivor duisterder dan voorganger'

De toon van Star Wars Jedi: Survivor wordt duisterder dan die van Star Wars Jedi: Fallen Order.

Dat vertelt Stig Asmussen, de regisseur van de game, in een interview op de officiële Star Wars-website. "De game gaat echt om overleven, vandaar ook de naam Survivor. Cal en de crew leven in duistere tijden en doen er alles aan om in leven te blijven. Dat betekent dat ze connectie maken met mensen waarvan je in andere tijden zou zeggen dat het onsmakelijk is," vertelt Asmussen. Net als in het eerste deel staat de dynamiek tussen Cal Kestis en BD-1 centraal. "Zij zijn een speciaal duo. We denken niet alleen aan Cal, maar echt aan Cal en BD-1."

Asmussen laat ook weten dat de studio al ideeën had voor het vervolg toen Fallen Order nog niet af was. "Er zijn veel dingen die we hebben laten liggen in Fallen Order waarvan we meteen al wisten dat we ze mee wilden nemen voor het vervolg. Denk daarbij aan andere manieren van combat, de manier waarop het verhaal ontwikkelt en hoe we de wereld en de levels benaderen."

Ook gaat de regisseur in op de voordelen die het team heeft door de game alleen voor current-gen systemen uit te brengen. "Het grootste ding is ray-tracing, of verlichting. We kunnen dat nu in real-time doen. Daardoor hebben we meer tijd om het te polijsten, waardoor we resultaten krijgen die meer filmisch aanvoelen." Verder noemt Rasmussen de snelle SSD's van beide consoles en de haptische feedback van de PlayStation 5-controller als grote voordelen.

Star Wars Jedi: Survivor komt in 2023 uit voor de PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game wordt ontwikkeld door Titanfall- en Apex Legends-ontwikkelaar Respawn Entertainment. De exacte releasedatum is nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!