Starfields hoofdverhaal is 30 á 40 uur lang, game heeft vier grote steden
Gamer.nl
Nieuws

Starfields hoofdverhaal is 30 á 40 uur lang, game heeft vier grote steden

Bethesda's Todd Howard heeft meer informatie over het aankomende spel Starfield onthuld gisteravond. Zo is het hoofdverhaal in de game ongeveer 30 á 40 uur lang en bevat het spel vier grote, belangrijke steden.

Dat meldde Howard tijdens een interview met IGN. Hij schat dat de Starfield-campagne ongeveer twintig procent groter is dan de campagnes uit voorgaande Bethesda-games. Dit is echter zonder zijcontent erbij opgeteld.

Overigens sluiten de vier grote steden niet uit dat er een hoop kleinere steden te vinden zijn op de pakweg duizend planeten die de game rijk is. Daarbij is New Atlantis, een van de vier steden, groter dan alle andere steden die Bethesda ooit gemaakt heeft.

Howard bevestigde ook dat het landen op een planeet niet naadloos gebeurt: spelers kunnen niet net zoals in No Man's Sky een planeet vanuit de ruimte zien en er zelf direct op landen - er volgt eerst een filmpje voordat men landt. Volgens Howard was het naadloos landen op planeten niet belangrijk genoeg voor de ervaring om er veel werk voor te verrichten. 

Verder ging Howard dieper in op de mogelijkheden die spelers hebben met ruimteschepen. Zoals in de gameplay afgelopen zondag werd onthuld, kunnen spelers hun eigen ruimteschip bouwen. Gevechten met andere schepen in de ruimte zijn een belangrijk onderdeel van de ervaring, en Bethesda heeft zich laten inspireren door MechWarrior. Ook kan men een schip stelen en die voortaan als eigen schip gebruiken.

Aangezien de game zoveel content bevat - zo'n honderd sterrenstelsels en duizend planeten - zijn veel gamers bang dat de ervaring dankzij procedureel gegenereerde content erg eentonig wordt. Volgens Howard is er in Starfield echter meer met de hand gemaakt dan in voorgaande Bethesda-games. Als voorbeeld meldt hij: "We hebben meer dan 200.000 ingesproken zinnen." 

Procedureel gegeneerde content is echter wel belangrijk voor Bethesda, aangezien ze dat ook in voorgaande games hebben gebuikt. Daarbij is een ijsplaneet soms alleen dat: een ijsplaneet, zonder dat er veel is te beleven. "We hebben liever dat je er op kunt landen, materialen kunt verzamelen en na tien minuten weer wilt vertrekken."

Starfield komt ergens in de eerste helft van 2023 uit op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. Hieronder is nog eens de gameplay-onthulling van afgelopen weekend te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!