Todd Howard hint naar Indiana Jones-onthulling in 2024
Gamer.nl
Nieuws

Todd Howard hint naar Indiana Jones-onthulling in 2024

Game wordt ontwikkeld door Machine Games

Bethesda-topman Todd Howard lijkt te hinten naar de onthulling van de nieuwe Indiana Jones-game ergens in 2024.

In een interview met Esquire wordt uiteengezet waar Bethesda zoal mee bezig is nu Starfield uit is. Daaronder vallen The Elder Scrolls 6, een televisieserie gebaseerd op Fallout en de Indiana Jones-game die door Machine Games wordt ontwikkeld.

Dat laatstgenoemde spel werd aan het begin van 2021 al aangekondigd, maar er is nog nauwelijks informatie van naar buiten gekomen en er zijn ook geen beelden beschikbaar. Uit de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission is eerder dit jaar wel gebleken dat de game console-exclusief voor Xbox wordt.

In het interview met Esquire meldt Howard, die betrokken is bij de ontwikkeling van de game, dat hij een gigantische Indiana Jones-fan is. Hij meldt echter dat hij nog niet over de game mag praten, ook al zou hij dat wel graag doen. Wanneer hij wegloopt van het interview, glimlacht hij en zegt hij: "We spreken elkaar volgend jaar." Daarmee lijkt hij te suggereren dat volgend jaar de game daadwerkelijk wordt onthuld.

Starfield, de nieuwe game van Bethesda Game Studios, is vandaag officieel uitgekomen voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass, al konden mensen met een Premium of Constellation Edition al sinds eind vorige week aan de slag. Het spel is ooit begonnen als multiplatformgame, maar inmiddels maakt Bethesda onderdeel uit van Microsoft. Howard meldt in een interview met de BBC dat die focus op één console zijn vruchten afwerpt. "Je weet dat mensen het spel op dit platform spelen, dus die focus levert altijd een beter product op."

Lars Cornelis gaf een 9 aan de game in de Gamer.nl-recensie: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte." Lees hier tien essentiële beginnerstips.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA en Codemasters stoppen met uitbrengen van WRC-rallygames
Gamer.nl
Nieuws

EA en Codemasters stoppen met uitbrengen van WRC-rallygames

De samenwerking met WRC is voorbij

Electronic Arts en Codemasters stoppen met de ontwikkeling van rallygames, die tegenwoordig onder de naam EA Sports WRC worden uitgebracht.

Dat hebben de bedrijven aangekondigd. De samenwerking met de World Rally Championship is beëindigd en ontwikkelplannen voor eventuele toekomstige rallygames zijn dan ook "gepauzeerd".

Codemasters leverde in 1998 de rallygame Colin McRae Rally af, en heeft sindsdien meerdere delen in die reeks en de Dirty Rally-serie uitgebracht. In 2021 werd de ontwikkelaar overgenomen door Electronic Arts. De laatste game in de rallyserie is voor nu EA Sports WRC, dat in 2023 uitkwam. Afgelopen maart kwam nog een uitbreiding voor het spel uit.

Eerder deze week bleek al dat er ontslagen vielen bij Electronic Arts - volgens geruchten gaat het om zo'n vierhonderd werknemers, waaronder een gedeelte van Respawn Entertainment. Het is op moment van schrijven niet bekend of er bij Codemasters ontslagen vallen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!