Veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy uitgelekt
PU.nl
Nieuws

Veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy uitgelekt

Er wordt online veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy verspreid, mede doordat iemand het officiële artbook al in handen heeft gekregen. Pas op: dit artikel bevat spoilers.

Een Twitter-gebruiker genaamd Bigby plaatst al een aantal uur meerdere foto’s van de inhoud uit het boek op zijn timeline. Op de afbeeldingen zien we onder meer het inventarismenu in de game, verschillende uitvoeringen van de wereldmap, een hele hoop fabeldieren en meerdere personages, waaronder een aantal nieuwe professoren van Zweinstein. Ook krijgen we meerdere locaties in het kasteel en daarbuiten te zien. De afbeeldingen staan momenteel nog steeds online; de vraag is wanneer zijn tweets uit de lucht worden gehaald.

Naast plaatjes deelt de gebruiker ook concrete informatie rondom de campagne van Hogwarts Legacy. Zo beweert hij dat de hoofdcampagne van de game zo’n 35 uur duurt. Als je 100 procent op je savefile wilt hebben, zou je hooguit 70 uur moeten steken in het spel.

Verder gaat hij ook in op missies en puzzels. Zo zouden gebruikers pas aan het eind van het verhaal de onvergeeflijke vloek Avada Kedavra vrij kunnen spelen, door middel van een sidequest.

Elk Zweinstein-huis in Hogwarts Legacy kent overigens zijn eigen hoofdmissies, maar uiteindelijk komen ze alle vier bij elkaar voor een identieke conclusie. In slechts één van die hoofdmissies schijnt de bekende tovenaarsgevangenis Azkaban een belangrijke rol te spelen.

In een Discord-server over de game doet nog meer informatie over de game de ronde. Eén gebruiker claimt een vroeg exemplaar te hebben van de game. Die persoon beweert dat je in de game zelfs een Fenix – een zeer zeldzaam fabeldier – kunt vangen.

Alle gelekte informatie wordt bijgehouden in deze Reddit-draad.

Hogwarts Legacy komt op 10 februari uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Twee maanden later, op 4 april, verschijnt de game voor PlayStation 4 en Xbox One. Een Switch-versie volgt nog op 25 juli. De PlayStation-versies van de game krijgt nog een extra missie die op andere consoles niet speelbaar is.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!