Xbox kondigt samenwerking met AI-bedrijf Inworld aan
Gamer.nl
Nieuws

Xbox kondigt samenwerking met AI-bedrijf Inworld aan

Technologie van het bedrijf zou gebruikt kunnen worden om missies, dialogen en verhalen te creëren

Microsoft heeft deze week een samenwerking met Inworld aangekondigd, een bedrijf gespecialiseerd in het gebruik van artificiële intelligentie.

De meerjarige deal moet volgens Haiyan Zhang, de algemene manager van AI in games bij Microsoft, er voor zorgen dat er nieuwe tools worden gecreëerd voor multiplatform-ontwikkelaars. Met die tools moet het makkelijker worden om AI in te zetten bij het creëren van dialogen en missie- en verhaaldesign in games.

Ter illustratie worden enkele voorbeelden genoemd, bijvoorbeeld een 'AI-copiloot" die ideeën van ontwikkelaars omvormt tot gedetailleerde scripts, dialogen en missies. Maar ook de mogelijkheid om in games die al uit zijn dynamisch gegenereerde verhalen, missies en dialogen te creëren.

Technologie van Inworld werd eerder gebruikt om de Sentient Streets-mod te maken voor Grand Theft Auto 5, waarmee allerlei gesprekken met random computergestuurde voorbijgangers in de game mogelijk werden gemaakt. De mod werd door de maker offline gehaald na meerdere waarschuwingen te hebben ontvangen van uitgever Take-Two Interactive.

Het gebruik van AI in game-ontwikkeling ligt al geruime tijd onder een vergrootglas, toch zeker sinds de acteurs- en schrijversstaking in Hollywood waar ook gediscussieerd werd over het gebruik van AI. Vakbond SAG-AFTRA is overweldigend voorstander van een staking binnen de game-industrie, mochten verdere onderhandelingen stuklopen. Pas geleden werd de shooter van The Finals, waar onlangs een succesvolle bèta van werd gehouden, nog bekritiseerd voor het gebruik van AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!