Life is Strange 2: Episode 5 - Wolves eindigt bij Trumps muur
PU.nl
Reviews

Life is Strange 2: Episode 5 - Wolves eindigt bij Trumps muur

Het was al vroeg duidelijk dat het verhaal van Life is Strange 2 een specifieke richting op zou gaan: de muur van president Donald Trump tussen de Verenigde Staten en Mexico. Veel mensen willen een beter leven ten noorden van deze muur, maar de Diaz-broers zoeken hun heil juist aan de andere kant.

Zodra de vijfde aflevering begint is er ongeveer een maand verstreken. De broers leven bij hun moeder in een kamp waar men vrij is om te zijn wie men is. Zo is er een kunstenaar die ontsnapt van de geldwolven in haar omgeving, en een ouder homopaar dat zonder gevaar van de buitenwereld samen wil zijn.

Het is een mooie plek waar een hoop te ontdekken valt, maar het is ook een verrassend trage start voor de laatste aflevering. Dat is een beetje frustrerend, omdat je nu wel naar die conclusie toe wil. Maar zodra de aflevering op gang komt, is het tempo hoog.

©GMRimport

Trump

Wat er precies bij de muur gebeurt moet je zelf maar ondervinden, maar de makers willen duidelijk nog wat extra nadruk leggen op het huidige politieke klimaat in de Verenigde Staten. Dat gebeurt met een verhaal van mensen uit Mexico en waarom ze zo graag naar de Verenigde Staten willen. Maar ook met rednecks die alles op alles zetten om buitenlanders te stoppen, omdat ze de banen van (witte) Amerikanen zouden stelen.

Deze laatste aflevering van Life is Strange 2 is dus niet bepaald subtiel in zijn commentaar, maar dat is ook niet nodig. De game is uniek met het behandelen van zo'n actueel onderwerp zonder het enkel daarover te hebben. De game vertelt namelijk bovenal een emotioneel verhaal over twee broers.

Bij elkaar genomen vertelt Life is Strange 2 een van de sterkste en belangrijkste verhalen van dit jaar.

-

©GMRimport

Held of schurk

Bij de eerste Life is Strange hangt het einde volledig af van één laatste keuze. Bij Life is Strange 2 ligt het iets complexer. Door de game heen heb jij als Sean de keuzes voor Daniel gemaakt, maar je broertje heeft ook een eigen wil. Wat je hem hebt geleerd heeft invloed op hoe de allerlaatste keuze uitpakt en welk einde je krijgt. Welk moraal heb jij hem meegegeven?

Er zijn vier verschillende eindes. Als we kleine variaties meerekenen zijn er zelfs zeven verschillende eindes. Het ene einde heeft wel duidelijk meer impact dan de ander, maar geen conclusie doet netjes een strik om het verhaal waarna alles goed is. Zo makkelijk is het echte leven immers ook niet.

Bij elkaar genomen vertelt Life is Strange 2 een van de sterkste en belangrijkste verhalen van dit jaar. Een verhaal dat zeer actueel is, met sterke personages en hartverscheurende keuzes. De manier waarop al die keuzes terugkomen op het eind kan erg confronterend zijn, maar dat maakt deze hele reis ook extra betekenisvol.

Life is Strange 2: Episode 5 - Wolves is verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Deze review is gebaseerd op de pc-versie.

Laatste reviews op Gamer.nl:

Uitstekend
Conclusie

De afsluiter van Life is Strange 2 heeft een trage start, maar zodra de aflevering op gang komt is het plankgas naar de conclusie. De politieke thema's worden deze keer niet zo subtiel behandeld, maar de game weet het verhaal van de Diaz-broers op een verrassende en betekenisvolle manier af te sluiten.

Plus- en minpunten
  • Complete game heeft invloed op het einde, actueel verhaal, emotioneel
  • Trage start

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!