
Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.
Links: een variant op het kla ieke Pac-Man is nog wel aanwezig, maar zit niet meer in de game zelf verweven.
Wat ook vreemd is, is dat alle tekst en uitleg die de nieuwespelelementen voor je moet introduceren, in de DS-versie niet van de partij is.Omdat ik de consoleversie al gespeeld had kon ik er redelijk mee uit de voeten,maar mensen die als eerste met de DS-versie aan de slag gaan zullen soms flinkmoeten ploeteren om erachter te komen wat nu de bedoeling is. Het is ookvervelend dat je niet meer ziet wat het effect is van een knop die jeoverhaalt. De filmpjes die dit in de consoleversie lieten zien, zijn uit deDS-versie gesloopt.Namco heeft nog wel de moeite genomen om enkele touchscreenfeatures in het spel te verwerken, maar het nut hiervan is minimaal. Bij hetgebruiken van een sleutel (diamant) dien je deze in het onderste scherm in eengat te slepen, bij bepaalde knoppen dien je cirkelvormige bewegingen op hettouchscreen te maken en om een sprintaanval te doen, dien je een knop ingedruktte houden en een streep naar voren te trekken. De handelingen zijn minimaal,komen sporadisch voor en voegen eigenlijk niets toe aan het spel. Natuurlijk is het niet eerlijk om een DS-versie tevergelijken met een consolerelease, maar wat Namco hier aflevert isbroddelwerk. Er zijn zoveel conce ies gedaan voor de DS-versie dat er van heteigenlijke spel zo goed als niets meer over is. En dan te bedenken dat deconsoleversie zelf al geen ijzersterk product was. Beter had Namco voor de DSeen geheel nieuwe game ontworpen, bijvoorbeeld een heerlijke kla ieke2D-platformgame. Want deze inderhaast geportte 3D platformgame brengt alleenmaar ellende met zich mee.