
Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.
Wat echter de doodsteek is voorUniverse at War: Earth A ault, is de framerate. Op het moment datmeer dan veertig units op je scherm een gevecht aangaan zal dezeinkakken als een lek geprikte opblaaspop. Je krijgt het gevoel alsofje naar een stroboscoopgame aan het kijken bent. Wanneer het spel netzo schokt als de vriendin van Joran van de Sloot op een strand opAruba, is het correct sturen van je troepen een stuk moeilijker.Vooral wanneer een grotere vijand aangepakt moet worden wil dit nogwel eens problemen geven. Deze vijanden hebben namelijk een paarpunten waarop ze aangevallen kunnen worden. Deze moeten heel preciesgeselecteerd worden, iets dat nogal moeilijk gaat wanneer je beeldals een gek hapert.Daarnaast werkt de controller bij dezevijanden ook niet echt mee. Het zou ideaal zijn wanneer de controllerautomatisch naar deze zwakke punten zou 'springen' wanneer je in debuurt komt van deze punten, aangezien de controller niet preciesgenoeg is om deze, vaak bewegende, punten exact aan te wijzen. Helaasis dit dus niet het geval en wordt het, in combinatie met deverschrikkelijk lage framerate, bijna onmogelijk om deze vijanden inéén keer neer te halen. De lage framerate is sowiesoonbegrijpelijk, omdat de graphics niet bepaald van een hoog niveauzijn. De originele game zag er op zich niet slecht uit, maar de Xbox360-versie heeft zoveel aan grafische pracht moeten inleveren dat hetniet meer leuk is om naar te kijken. Vooral de tu enfilmpjes zien erwerkelijk erbarmelijk uit. Deze versie heeft vier maanden extraontwikkeltijd gekregen ten opzichte van zijn PC-broer, maar zelfs datheeft het spel niet kunnen redden. Er zijn nauwelijks detailsaanwezig en het geheel voelt heel erg verouderd aan. Een punt dat het spel ook letterlijkovergenomen heeft van de eerdere versie, is de zwakke camera. Eengevoel van overzicht is iets dat op elk moment aanwezig moet zijn ineen strategiegame. Vooral ver kunnen uitzoomen is in dat geval erghandig, iets dat gewoon ontbreekt in Universe at War. Eigenlijk zijner maar twee camerastanden in Universe at War: dicht op je troepen ofheel dicht op je troepen. Vooral bij de iets grotere veldslagen zaldit een enorm probleem geven met het overzicht. De rest van het spel is eigenlijkidentiek aan de PC-versie. Alhoewel in de recensie van die versiegezegd werd dat de game ideaal is om online mee te spelen omdat ereen goede balans zit tu en de facties, zullen we dat bij de Xbox360-versie niet aanraden. Het spel is door de lage framerategewoonweg niet goed te spelen, vooral niet online, waar een veelhogere reactiesnelheid nodig is. Universe at War is zeker niet derevolutie waar de consolestrategen nog steeds op hopen. Het doet eenaantal e entiële dingen wel goed, maar vergeet een paarbasisprincipes. Laat Universe at War: Earth A ault dus liggenwanneer je een strategiegame voor je Xbox 360 zoekt. Bewaar datliever voor één van de andere RTS-games die dit jaarnog gaan uitkomen voor de consoles.