Nachtwacht van 8 oktober 2024
Live updates:
Op 6 oktober vierde Alien: Isolation zijn tiende verjaardag, en er is natuurlijk geen betere manier om dat te vieren dan door het aankondigen van een langverwachte sequel! Dat heeft Alistair Hope, de creatief regisseur van Alien: Isolation, via een bericht op X aangekondigd.
Hij begint de post door voorop te stellen dat ze met Alien: Isolation een game probeerden te maken die de atmosfeer van de originele film uit 1979 goed in beeld kon brengen. Ze zijn erg dankbaar voor de reactie die fans op de game hebben gegeven.
Om de tiende verjaardag te vieren hebben ze aangekondigd dat er aan een vervolg gewerkt wordt. Het vervolg is in een vroege fase van ontwikkeling, wat betekent dat het nog wel even duurt voordat we de game daadwerkelijk kunnen spelen.
Gebaseerd op een lijst van verkoopcijfers van games in het Verenigd Koninkrijk afgelopen maand kunnen we concluderen dat EA Sports FC 25, de nieuwste voetbalgame in de serie die voorheen FIFA heette, wederom als warme broodjes over de toonbank gaat. Vergeleken met EA Sports FC 24 blijft FC 25 echter een beetje achter; de releasesales lopen 4,6 procent achter ten opzichte van vorig jaar.
Dat blijkt uit data van GamesIndustry.biz. De maand september was er natuurlijk een vol grote releases, waardoor we veel nieuwkomers in de lijst zien. Zo zijn Warhammer 40,000: Space Marine 2, Star Wars Outlaws, Astro Bot, NBA 2K25 en The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom allemaal nieuwe titels.
The Crew 2 is een opvallende verschijning in de lijst, al valt dat te verklaren door de enorm diepe sale waarin de game onlangs verkrijgbaar was. De top tien voor september is als volgt:
EA Sports FC 25
Warhammer 40,000: Space Marine 2
The Crew 2
Star Wars Outlaws
Astro Bot
Hogwarts Legacy
Grand Theft Auto 5
NBA 2K25
Kingdom Come: Deliverance
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Het is alweer 23 jaar geleden sinds Silent Hill 2 voor het eerst verscheen. De game-industrie is enorm veranderd sindsdien; vooral op het gebied van techniek en graphics. Onlangs dook Masashi Tsuboyama, de regisseur van de originele Silent Hill 2-game, X op om zijn mening te delen over de remake. Net als de reviews is hij erg positief.
Hij is "erg blij" dat de remake bestaat en geeft aan dat de kwaliteit ervan geen invloed heeft op het origineel. Ook benoemd hij enkele elementen uit het origineel waarvan hij vindt dat de remake het beter doet. Veranderingen als 4K-resolutie, fotorealistische graphics en nieuwe gear doen hem niet zoveel - Tsuboyama heeft vooral lof voor de keuze om de fixed-camera in te wisselen voor een modernere third-person-camera.
In een reactie op een andere X-post complimenteert Tsuboyama Silent Hill 2-remake ook alleen maar: "I'm glad that it's a legitimate evolution of Silent Hill 2. I know it was hard work, but thank you for your hard work. I think it means a lot!"
De remake van Silent Hill 2 is vanaf vandaag verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc. Niet iedereen is blij met het goede ontvangst van Silent Hill 2. Een aantal zoutige gamers namen het op zichzelf om de Wiki-pagina van de game te vandaliseren. Waarom? Tja, dat weten we eigenlijk nog steeds niet helemaal...
Mobiele gamers kunnen binnenkort aan de slag met de semi-horrorgame Dredge, van indieontwikkelaar Black Salt Games. Dat nieuws komt van Dredge-schrijver en programmeur Joel Mason, die aangaf dat dit "is a huge day for the Steam forums bros who said Dredge looks like a mobile game."
Hij meldde verder dat het om de volledige versie van Dredge gaat, die dan ook voor een vergelijkbare (of dezelfde) prijs over de toonbank gaat. Tevens wordt een demo uitgebracht voor iOS en Mac. Op Android-apparaten kun je Dredge nog niet vooruitbestellen, omdat "Google doesn't believe we own the rights to our own game," aldus Mason. Kortom, met Google hebben ze nog het een en ander uit te praten...
Een precieze releasedatum hebben we nog niet voor de mobiele versie van Dredge, al moet die nog wel dit jaar verschijnen.
Het is alweer even geleden sinds de release van Detroit: Become Human. De verhalende game van Quantic Dream verscheen in 2018 voor PlayStation 4 en twee jaar later voor pc. Het wordt nog steeds gezien als een van de beste Quantic Dream-games en nu blijkt dat het ook zeker een van hun meest succesvolle titels is.
Via X heeft Guillaume de Fondaumière, de co-CEO van Quantic Dream, gedeeld dat Detroit: Become Human meer dan 10 miljoen keer verkocht is. Hij benadrukt dat het om 10 miljoen verkochte exemplaren gaat, omdat de game bijvoorbeeld ook speelbaar is via een PlayStation Plus Extra-abonnement. Dat maakt de prestatie van zo'n relatief kleine studio eigenlijk alleen maar knapper!
Opmerkingen