CD Projekt Red heeft het vertrouwen van sommige fans na de rampzalige lancering van Cyberpunk 2077 “voor onbepaalde tijd verloren”, en het is “terecht” dat die fans niet zijn teruggekeerd. Dat zegt co-CEO Michał Nowakowski in een gesprek met de Edge Knowledge-nieuwsbrief, opgemerkt door Eurogamer.
“Ik ben er niet honderd procent van overtuigd dat we de volledige redemption arc hebben doorgemaakt,” aldus Nowakowski. “Ik ben er wel van overtuigd dat we het vertrouwen van sommigen voor altijd hebben verloren, en dat is een eerlijke zaak. Maar ik hoop dat we het terug kunnen verdienen, of het nu met The Witcher 4 is of met wat daarna komt.”
De CEO omschrijft de periode na de lancering als “hartverscheurend” voor de studio, omdat reputatie het “grootste bezit” was van CD Projekt Red. Investeerders overwogen de studio aan te klagen, Sony haalde de game uit de PlayStation Store en bood volledige terugbetalingen aan.

Sindsdien werkte de studio hard aan herstel. Na de release van Phantom Liberty stond 95 procent van de meer dan zevenduizend Steam-reviews positief. Of dat genoeg is om de weg terug volledig te hebben afgelegd, twijfelt Nowakowski dus zelf. Over de toekomst is hij duidelijk: CD Projekt wil geen games-fabriek worden. “We willen geen studio zijn die elk jaar een grote game lanceert. We willen gewoon echt toffe games maken, zonder een ton aan IP’s en zonder te groeien op die manier.”