Donkey Kong Bananza wordt ontwikkeld door Mario Odyssey-team
PU.nl
Nieuws

Donkey Kong Bananza wordt ontwikkeld door Mario Odyssey-team

Eindelijk bevestigd

Donkey Kong Bananza wordt ontwikkeld door het team dat eerder Super Mario Odyssey maakte.

Dat bevestigt een woordvoerder van Nintendo aan Power Unlimited tijdens een preview-evenement van Donkey Kong Bananza.

Specifiek gaat het om Nintendo EPD Production Group No. 8, een van Nintendo's interne ontwikkelteams dat ooit werd opgericht als EPD Tokyo om Super Mario Sunshine te ontwikkelen. Destijds bestond het team uit twee verschillende groepen, maar sinds het samenvoegen onder de noemer EPD Production Group No. 8 werkten ze aan Super Mario Odyssey, ports van Captain Toad: Treasure Tracker en Super Mario 3D World, en Super Mario 3D All-Stars.

Al sinds 2021 gaan er geruchten over een Donkey Kong-game van het Mario Odyssey-team. Donkey Kong Bananza werd eerder dit jaar aangekondigd tijdens een uitgebreide Switch 2-Direct en verschijnt op 17 juli.

"Donkey Kong Bananza wekt in ieder geval de belofte van een energiek en verrassend avontuur, waarin je zowel de kracht van Donkey Kong, als je eigen slimheid optimaal kunt inzetten", zegt Cody in zijn preview van de game.

Een platformer die niet alleen je reflexen test, maar ook je creativiteit prikkelt. Met een wereld vol verborgen schatten, slimme puzzels en een flinke dosis karakter lijkt dit de perfecte mix om de serie nieuw leven in te blazen."

8 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Benjaminben87
01 juli 2025 - 20:09

Hmmm… heb het eerder gezegd. Maar ik vind SMO een rommeltje met te veel simpele en wederkerige gameplay. Heb er weinig plezier aan beleefd.

NextGenDonkey
01 juli 2025 - 19:57

Ik ging er eigenlijk ook al vanuit.
Sowieso een goed team, dus wel blij mee.

Zwelgje
01 juli 2025 - 19:02

Momenteel bezig met m’n eerste playthrough van Super Mario Odyssey. Wat vind ik dat een toffe game zeg, dus Donkey Kong Bananza is sowieso een must play voor me.

MooiMan
01 juli 2025 - 18:26

Dat was eigenlijk al wel duidelijk, haha!

mole28
01 juli 2025 - 15:56

Dat kun je eigenlijk ook wel zien aan de stijl van de game.
Zin in, lijkt me een erg leuk spel!

Dylanbob
01 juli 2025 - 15:44

Wow, wat een verrassing!!!

Kroepie
01 juli 2025 - 15:28

Dus het is TOCH Super Mario Odyssey met een aap en bananen ipv manen! 😉

MarzoriuM
01 juli 2025 - 18:37
Antwoord aan  Kroepie

Donkey Kong Maananza