Helldivers 2-ontwikkelaar heeft geen plannen voor Game Pass-release
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-ontwikkelaar heeft geen plannen voor Game Pass-release

De game komt op 26 augustus naar Xbox Series-consoles

Er zijn vooralsnog geen plannen om Helldivers 2 op Xbox Game Pass te plaatsen.

Dat heeft Arrowhead Studios-community manager Baskinator gemeld op Discord (via Video Gamer). Helldivers 2 komt "zeker niet" naar Game Pass, en er zijn op dit moment "geen plannen" daarvoor.

Eerder deze week werd aangekondigd dat Helldivers 2 op 26 augustus naar Xbox Series-consoles komt, nadat het spel vorig jaar al voor PlayStation 5 en pc verscheen. De Xbox Series-versie krijgt cross-play met zowel de PlayStation 5- als pc-versie. Zowel de standaard editie van de game als de Super Citizen Edition komen beschikbaar en kunnen nu gereserveerd worden. Volgens Arrowhead Games staat er nog veel meer content voor de game op stapel de komende "maanden en jaren".

Spelers proberen in de co-op-shooter als onderdeel van een team buitenaards gespuis van 'Super Earth' weg te houden en krijgen diverse missies voorgeschoteld, zoals bijvoorbeeld het verkrijgen van belangrijke data of het vernietigen van een vijandelijk nest. Mensen kiezen hun missies vanuit een hub op een ruimteschip, dat ook van upgrades voorzien kan worden. Dat zorgt er voor dat spelers hun arsenaal kunnen uitbreiden en upgraden.

48 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
hulstpower
06 juli 2025 - 15:42

Ik geniet van gamepass maar ik ging er niet vanuit dat deze game daar naar toe zal gaan, maybe ooit maar dan zal eerst ps plus een release krijgen. Denk dat we de game eerder nog op Nintendo switch 2 zien dan op gamepass.

DeadPhoenix86
05 juli 2025 - 17:13

Gamepass groeit al jaren niet meer. En game sales brengt meer geld binnen.

Riyakuya
06 juli 2025 - 12:22
Antwoord aan  DeadPhoenix86

Bron waarin staat dat sales meer geld binnenbrengen?

DeadPhoenix86
06 juli 2025 - 23:16
Antwoord aan  Riyakuya

Je maakt zeker een grapje?

Riyakuya
07 juli 2025 - 07:22
Antwoord aan  Riyakuya

Nee.

TheKing1
07 juli 2025 - 07:34
Antwoord aan  Riyakuya

@riya 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Riyakuya
07 juli 2025 - 13:08
Antwoord aan  Riyakuya

@THEKING1 ja?

Ericattack
05 juli 2025 - 16:11

Het was even geleden bij release een aardige hit en daarna (logisch) zakte het in op PS en PC. Deze komende release gaat ze weer een player boost geven voor een korte tijd. Daarna heb je nog de troef om het op de services te zetten. Bij gamepass heb je dan ook meteen de grote PC populatie erbij. Daarmee zul je dan nog een laatste enorme piek krijgen.

Dit zal het traject wel zijn.

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
05 juli 2025 - 16:43
Antwoord aan  Ericattack

Pieken en dalen zijn er in elke online game. Er wordt een beetje gedaan (al vanaf het begin) dat dit soort van “uniek” zou zijn en alleen bij HD2 zou gebeuren. Dit omdat de xbox community en hun leaders aardig waren geschrokken van het succes en waarom Mr Phil Spencer ging portbeggen op twitter (wat ik persoon best walgelijk en desperate vond).

Maar ik zou niet weten waarom je denkt dat Sony Gamepass als prioriteit zou zien over PS+? Als je naar de sales kijkt, hebben ze geen enkele reden om dit op korte termijn te doen en misschien zelfs nooit?

Ericattack
06 juli 2025 - 15:54

Wauw

Sorry als ik je heb beledigd, maar volgens mij lees jij echt iets wat ik niet schrijf in ieder geval.

Ik ga er ook liever niet te erg op in verder.

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
06 juli 2025 - 22:06

Vooral niet doen nee.

Zut
05 juli 2025 - 15:29

Mooi, ik word wel een beetje moe van al die lui die alles maar op Gamepass moeten hebben. Betaal gewoon fatsoenlijk voor een game en ondersteun de ontwikkelaar.

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
05 juli 2025 - 16:24
Antwoord aan  Zut

Je pikt ze er ook zo uit welke nog erg jong zijn, en nooit gewend zijn geweest om games te kopen. Precies de reden waarom de waarde van games achteruit gaan. “Even “testen” en als ik het geen reet aan vind ga ik weer door”. Als ik een game koop weet ik dat ik daar tijd in steek.

Frostinator
05 juli 2025 - 16:43

@EEERIES op dat vlak ben ik het wel met je eens. Ik koop ook nog steeds mijn games. Heb alleen GP Core voor toegang tot mp.

Scythe
05 juli 2025 - 17:20

Ik ben 45, en game sinds de gameboy dagen. Juist omdat ik was opgegroeid met elk dubbeltje sparen om Ducktales te kunnen kopen, vind ik gamepass geweldig. Vaak check ik een game dat niet in mijn genre ligt, en kan aangenaam verrast worden. Ik ben ontiegelijk slecht in racegames, maar ik kan nu even de laatste F1 game downloaden, lol hebben met een paar races en weer door.
Vroegah huurden we wel eens een game van de videotheek, had je een weekendje lol.
Overigens ondersteun ik nog steeds wel devs. Ik heb Stalker2 fysiek gekocht om de Oekraïnese studio extra te supporten, ook al wist ik dat deze zou verschijnen op GP.
Ik koop eigenlijk vooral fysiek voor de Switch (2). De ps5 staat helaas een beetje te verstoffen.

Voor zo’n game als Helldivers 2, wil ik wel even de hype proeven met een paar rondes, maar ik weet al dat ik het snel links zal laten liggen, dan is die 40 euro gewoon zonde.

Riyakuya
06 juli 2025 - 12:30
Antwoord aan  Zut

@ZUT onzin. Men betaalt ook gewoon voor Game Pass en ontwikkelaars krijgen ook geld ervoor. Je geeft nu dus eigenlijk aan dat iemand niet mag hopen dat een game op een service komt waar ze voor betalen?

Het is ook niet alsof jij (en iedereen die erover miept) nooit gebruik maakt van een dergelijke dienst. En je neemt ook nooit gratis games aan die bij PS Plus zitten? Je koopt natuurlijk ook al je muziek nog op cd’s en gebruikt nooit Spotify, Apple Music, YouTube of radio? Al je films koop je op dvd/blu-ray en je gebruikt nooit Netflix/Prime Video etc? Je kijkt nooit YouTube maar maakt jezelf lid van de betaalde pagina’s van al je favoriete content creators?

Beetje hypocriet, toch? Ik ben benieuwd naar je mening hierover.

Ericattack
06 juli 2025 - 15:59
Antwoord aan  Riyakuya

Ik weet niet hoe het op gamer.nl ging, maar het wordt hier wel ernstig met een aantal Playstation fans die echt alleen maar onzin verkondigen en overal tegenaan willen schoppen als het positief is voor Xbox of negatief is voor PlayStation

Bah, de zin om de reacties te lezen gaat wel een beetje weg zo

Riyakuya
06 juli 2025 - 17:59
Antwoord aan  Riyakuya

@ERICATTACK gamer.nl was thuis aan een plaag aan toxic PS fans. Helaas zijn een deel daarvan na de samenvoeging van de twee websites ook hier terechtgekomen. Dit artikel dient als mooi voorbeeld van het gedrag dat je daar op dagelijkse basis zag.

Ericattack
06 juli 2025 - 18:56
Antwoord aan  Riyakuya

Bedankt voor je uitleg. Niet best.

Yennila
07 juli 2025 - 09:14
Antwoord aan  Riyakuya

Dit is puur een gevoel, omdat jij toevallig zelf meer xbox minded bent.
Ik ben zelf meer aan de playstation kant (hoewel ik ook gewoon een xbox, switch en PC heb) en ik ervaar juist enorm veel toxic xbox fanboys.
Negatieve dingen blijven makkelijker hangen dan positieve.

Riyakuya
07 juli 2025 - 13:11
Antwoord aan  Riyakuya

@YENNILA jij voegde je anders ook geregeld toe aan die groep toxic PS fans en ging lekker met hun gedrag mee. Wellicht dat dat nu veranderd is, dat weet ik niet.

Yennila
08 juli 2025 - 10:35
Antwoord aan  Riyakuya

Ik richtte mij op toxic gedrag in t algemeen, en zoals ik al zei, zie je sneller het toxic gedrag wat tegen je gericht is.
Ik kan exact hetzelfde over jou zeggen en je scharen onder de groep toxic xbox aanhangers.
Zullen we daar gewoon eens mee ophouden?

Scythe
05 juli 2025 - 15:14

Dan skip ik het. Leek me wel leuk voor een paar potjes maar niet om er echt verder in te gaan
Overigens denk ik vaak ook dat ze dit zeggen zodat mensen het gewoon gaan kopen i.p.v. afwachten. En dan tegen de tijd dat de playercount minder wordt het alsnog doen.

Frostinator
05 juli 2025 - 16:41
Antwoord aan  Scythe

Jij snapt het. (behalve dat skippen, ik ga deze game helemaal uitwonen. Voor de tweede keer.)

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
05 juli 2025 - 15:07

Uberhaupt dat die vraag komt vind ik al weer typisch. Het feit dat het niet op Plus staat, maar wel vanuit gaan dat het op Gamepass komt? Spel wordt uitgegeven door PlayStation en het is hun eigen IP. Ze zouden gek zijn het op Gamepass te zetten.

Gewoon kopen, want 40 euro is eigenlijk niks. Maar ik verwacht ook geen wonderen qua sales aantallen.

Frostinator
05 juli 2025 - 16:41

Eeeeuh daar ben je weer! En daar ben ik weer om je te vertellen dat je ernaast zit! Eeeeuh!

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
05 juli 2025 - 19:34
Antwoord aan  Frostinator

Vertel, waar zit ik naast? Ik denk dat ik heel dichtbij zit als ik zeg dat ik geen wonderen hoef te verwachten op de xbox qua sales aantallen.

En de rest van mijn verhaal? Sony die prio zou geven aan GP? Ik zou zeggen onderbouw het?

Wat mij vooral is opgevallen afgelopen 5 jaar, is dat de Xbox community vooral veel praat, veel napraat en soms teveel praat, maar puntje bij paaltje gebeurt er eigenlijk niks. Zelfde met Helldivers 2. Opeens was daar een een poehah vanuit xbox kamp dat het allemaal niet kon dat een Sony shooter niet alleen op PS en PC kon blijven. Ook hier verwacht ik niks qua sales. Je mag al blij zijn als ze überhaupt de 500K sales halen.

Frostinator
05 juli 2025 - 20:34
Antwoord aan  Frostinator

Heb geen mening over het PS+/GP, kan beide kanten opgaan de komende jaren. HD 2 gaat wel verkopen op Xbox, en goed ook.

Riyakuya
06 juli 2025 - 12:32
Antwoord aan  Frostinator

@FROSTINATOR zie mijn reactie op ZUT. Dat laat prima zien hoe hypocriet men kan zijn wanneer het op iets aankomt waar ze niet van houden.

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
06 juli 2025 - 15:08
Antwoord aan  Frostinator

Heb jij nieuwe orders gehad van Xbox high command Riy? Gezien je nu andere excuses erbij haalt, andere diensten om een punt te komen maken. Als ik dan even mag reageren op het bericht van jou richting ZUT. Films en muziek kan je nog altijd op meerdere manieren consumeren. Films komen in de bios, films kunnen nog gekocht worden, films komen op streaming. Met muziek hebben artiesten concerten, radio, tv, streaming, fysieke media. Meerdere manieren om geld binnen te halen.

Wat jij nu doet is letterlijk zoeken naar excuses.

“”Dat laat prima zien hoe hypocriet men kan zijn wanneer het op iets aankomt waar ze niet van houden.””

Dat jij dat durft te zeggen is wel het toppunt.

Riyakuya
06 juli 2025 - 18:04
Antwoord aan  Frostinator

Ik denk dat ZUT prima in staat is om voor zichzelf te reageren. Verder ga ik vanaf nu niet meer antwoorden op je reacties aangezien ze nul waarde hebben voor mij en hopelijk ook anderen hier.

Ed_Flatout
06 juli 2025 - 19:22
Antwoord aan  Frostinator

@Eeeries, blablablablabla, jeetje mineetje zeg, alles wat op zo’n service als gamepass komt daar hebben de desbetreffende developers/uitgevers zelf voor gekozen en zien er dus brood in… punt

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
06 juli 2025 - 22:20
Antwoord aan  Frostinator

Geen probleem @RIY. Uit ervaring weet ik dat wanneer iemand geen argumenten meer heeft om te onderbouwen, dat die persoon in de verdediging schiet. Alles en iedereen is daarna onzin overduidelijk.

Maar eerst volgende keer sta je weer te tieren onder een bericht van mij, dus eens kijken hoe lang je het vol gaat houden.

Frostinator
06 juli 2025 - 23:48
Antwoord aan  Frostinator

@riyakuya idd wel een trieste bedoening met de Sony fans de laatste tijd. Als ze geen andere verdediging hebben slaan ze over op whataboutism, alles om maar niet in de spiegel te hoeven kijken.

Mister Frowdo
07 juli 2025 - 00:28
Antwoord aan  Frostinator

@Frostinator

Inderdaad. Een beetje gamer speelt op alles en beseft dat het niet goed is wanneer de concurrentie verdwijnt voor de Sony gigant. De kans op live service troep wordt wellicht groter en Sony’s sterkte, single player games ontwikkelen, zal daardoor mogelijk ook minder belangrijk worden. Diegenen die nu lachen met Microsoft’s huidige situatie beseffen nu nog niet dat het hen eveneens zal treffen op langere termijn.

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
07 juli 2025 - 08:25
Antwoord aan  Frostinator

@FROSTINATOR: Heb je wel eigenlijk goed gelezen wat RIY zei? Je hebt het over “whataboutism”.

Hoe noem je dit stukje van hem dan?

“”Het is ook niet alsof jij (en iedereen die erover miept) nooit gebruik maakt van een dergelijke dienst. En je neemt ook nooit gratis games aan die bij PS Plus zitten? Je koopt natuurlijk ook al je muziek nog op cd’s en gebruikt nooit Spotify, Apple Music, YouTube of radio? Al je films koop je op dvd/blu-ray en je gebruikt nooit Netflix/Prime Video etc? Je kijkt nooit YouTube maar maakt jezelf lid van de betaalde pagina’s van al je favoriete content creators?””

Sat is precies waarop ik reageer. Zijn whataboutism. Lol 😆😆😆….jullie zijn grappig. Het is precies hij die excuses zoekt en geen argumenten heeft. Hij komt er zelf mee, er wordt op gereageerd (boeit niet wie) kan het niet onderbouwen en schiet in de verdediging. Typisch RIYAKUYA. Maargoed laten we het voor de rest proberen leuk te houden.

Riyakuya
07 juli 2025 - 13:13
Antwoord aan  Frostinator

@FROSTINATOR en tenzij een van de mods/admins ooit ingrijpt zal dat ook zo blijven doorgaan. Dat zie je ook wel weer aan de reactie die je gekregen hebt.

Fappingsnake
05 juli 2025 - 13:41

Goed zo ! Steeds meer bedrijven stoppen met het gedrocht dat gamepass heet .

Sanderken76
05 juli 2025 - 13:52
Antwoord aan  Fappingsnake

Je hebt duidelijk geen idee voor wie Gamepass is, mijnheer Fappingsnake😉….

Eeeries (gebruiker is geblokkeerd)
05 juli 2025 - 16:44
Antwoord aan  Sanderken76

Het duidelijk dat GP niet is voor de serieuze gamers.

GrandTheftComment
05 juli 2025 - 23:20
Antwoord aan  Sanderken76

Mooi man die uit je reet getrokken feiten.

Ericattack
05 juli 2025 - 16:07
Antwoord aan  Fappingsnake

Hahaha soms kun je beter niks zeggen😆

Riyakuya
06 juli 2025 - 12:35
Antwoord aan  Ericattack

@ERICATTACK een snelle blik op de profielfoto en zijn aanhang hier zegt genoeg.

Zwelgje
05 juli 2025 - 13:10

Dát zouden meer ontwikkelaars moeten doen.

Frostinator
05 juli 2025 - 13:14
Antwoord aan  Zwelgje

Hum ja, ik zou ze niet te snel geloven. Ze hadden ook geen plannen voor een Xbox release :’)

Yennila
05 juli 2025 - 13:46
Antwoord aan  Frostinator

“Geen plannen” betekend niet “we doen het definitief niet”
Dus wat valt er te geloven? Er zijn op dit moment geen plannen voor een gamepass release. Wellicht in de toekomst wel.
De game heeft al bewezen om op zichzelf succesvol te zijn en dus geen abonnement service nodig te hebben.

Op t moment dat de normale verkoop terugloopt omdat iedereen die de game zou gaan kopen dat inmiddels al gedaan heeft, dan kan dat veranderen.

Frostinator
05 juli 2025 - 16:44
Antwoord aan  Frostinator

@Yennila klopt, fair.

Ed_Flatout
05 juli 2025 - 17:46
Antwoord aan  Frostinator

@Yennila, 😙