Volgens een relatief betrouwbare insider heeft Rockstar Games overwogen om Grand Theft Auto 6 naar Nintendo Switch 2 te brengen, al is het resultaat van die overweging onbekend.
Op social media meldde een insider genaamd Nash Weedle dat Grand Theft Auto 6 in ontwikkeling zou zijn voor Switch 2. Hij benadrukte daarbij dat het uitstel van het spel onlangs niet te maken heeft met deze Switch 2-versie, en dat het onwaarschijnlijk is dat de Switch 2-versie gelijktijdig met de andere consoleversies uitkomt.
Hoewel de reputatie van Nash Weedle niet per se erg sterk is, heeft insider Nate the Hate al vaker correcte informatie naar buiten gebracht – al gaat het daarbij wel vaak om data van aankomende presentaties. Nate reageerde dan ook op het bovenstaande gerucht en liet weten dat Rockstar inderdaad een Switch 2-versie van de langverwachte game heeft overwogen.
"Rockstar heeft tests gedaan om de game naar Switch 2 te brengen, maar tests resulteren niet altijd in releases. Ik weet dat men moeite heeft gedaan om te kijken of de game naar de console kan komen. Ik weet niet de huidige staat hiervan."
Op zich is dit geen extreem vreemde suggestie: bedrijven overwegen continu naar welke systemen ze hun games moeten brengen, en dat zal bij een succesvolle console als de Switch 2 niet anders zijn. Dat zegt echter niet dat Grand Theft Auto 6 ooit op de Switch 2 zal verschijnen. Hoe dan ook heeft Rockstar Games de game vooralsnog alleen voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S aangekondigd, waar hij vanaf 19 november 2026 voor verkrijgbaar zal zijn.
I said a while ago that R* was doing tests to bring it to Switch 2; but tests don't always equal release. I know an effort has been made to see if they can bring it to the platform. I don't know the current state of that effort.
— NateTheHate2 (@NateTheHate2) November 17, 2025
GTA6 switch versie is niet nodig doe maar een Nintendo Switch 2 exclusive, zoals toen met Chinatown.
We hebben Metroid, veel boeiender dan een mainstream game als GTA
Zeker Kluut.. zin in Metroid 4 hoor, weer lekker verdwalen in die abstracte wereld.
De wereld van GTA is ook totaal anders behoorlijk realistisch (en daar moet je ook maar net van houden)
Aaa! het is maar een gerucht mensen, net zoiets als een droom 😊.
Aan de ene kant nee.. omdat ik persoonlijk helemaal niet zo’n Gta fan ben.
En omdat Nintendo dit spel ook helemaal niet nodig heeft..
Maar het zou wel een stunt zijn om dit te kunnen overbrengen op een Nintendo console!.
We zullen het zien…
Ok cool dat er blijkbaar over nagedacht wordt, de game haal ik sowieso op de ps5 maar mocht ie ooit uitkomen voor de S2 dan haal ik hem ook voor die console. Puur voor de support.
Het kan misschien als je veel online kunt streamen en optimaliseren van de game, maar als console kan de S2 dit natuurlijk niet aan. Het zou wel ultiem zijn, GTA 6 mee het vliegtuig in nemen met je Nintencoapparaatje.
Gaat niet gebeuren. De switch 2 heeft een slechtere cpu dan de series s, en laat dat net de bottleneck zijn voor deze game om het draaiend te krijgen. Vergeet niet dat gta 4 en 5 ook van op de wiiu waren getest, en zoals we weten is daar niets uitgekomen
Met optimalisatie kom je ver hoor, kijk maar naar starwars outlaws😉. Dus ik verwacht dat hij uit eindelijk wel uit komt op de switch 2.
@lvber het lijkt me ook haast onmogelijk, maar dat dacht ik ook bij Wild Hunt op de S1. Zeg nooit nooit.
Overigens meldde deze Nash Weedle twee maanden geleden dat Nintendo een patent heeft aangevraagd op een Achievement en Reward systeem.
https://gamerant.com/nintendo-switch-achievements-leak/
Leuk voor fans daarvan 👍. Dan is het hele pretpakket op zich compleet.
Zou een keertje tijd worden dammit. Zo een systeem voegt een hoop speelwaarde toe aan de games.
Dit is echt een must die Nintendo al had moeten realiseren op de wii u… dus hopelijk duurt dit niet lang meer.
Moet er niet aan denken om dit op een Switch te spelen. Lijkt me erg zonde.
@Mr. Grand
Daarom gaat het ook om de Switch 2 en niet om de Switch.
Waarschijnlijk bedoelde hij die. We zeggen toch ook Playstation. Of leef je nog in de 2010 era?
@strandgazt
Aangezien de Switch en de Switch 2 tot op heden nog beide ondersteund worden, is het wel handig om het juiste apparaat te benoemen.
Dat zou ik echt een prestatie vinden als rockstar gta 6 op de eerste Switch weet te toveren. Misschien zien de gebouwen er hetzelfde uit als bij pokemon legends za en draait hij op 5 frames per seconde.
@JumpMelvin123
Precies mijn gedachten inderdaad.
Dat dus.. Als je al 10 jaar wacht op een game als GTA6, dan ga je die toch niet spelen op een switch. zou alleen maar afbreuk doen aan de gameervaring.
Ze hadden GTA V op release dag van de S2 uit moeten brengen.
Denk dat veel mensen hem erbij hadden gekocht.
Zou niet mijn voorkeur platform wezen, maar als ze het voor elkaar zouden krijgen misschien wel leuk voor als handheld versie erbij te hebben.
Als de series s de game kan afspelen kan de switch 2 het ook wel. Dus ik ga er vanuit dat deze in de toekomst naar de switch 2 komt. En als ik hem dan uit heb misschien koop ik hem dan voor de switch 2 ook wel
Speelt vast niet lekker op 6 FPS.
@TheDeeGee
Zou dat echt de max zijn voor de Series S ja?
Ik denk dat ik deze toch eerder voor de PS5 zou halen.
Die gaat dus wel komen, al dan niet later. Nice!
Mooi man!
100% mogelijk! Ok 99,9% dan.
Alles kan net zo goed draaien als op Series S of zelfs beter hebben we al gezien. ✌️
Dusss ALLES komt naar Switch 2 en Switch 2 Pro Oled met Frame gen. 👊
Ik denk niet dat het technisch gezien mogelijk is. Het is voor Rockstar al een hele klus om dit te draaiende te krijgen op een series x en ps5. Aangezien het waarschijnlijk geen 60fps kan halen op deze generatie. Dan wordt het een heel karwei om iets aan te praten te krijgen wat zwakkere hardware heeft.
https://gamerant.com/final-fantasy-7-rebirth-switch-2-port-performance-promise/
Ik snap wat je zegt, maar het kan iets optimistischer. Rebirth gaat minstens net zo goed uitzien als Remake bv. Een “echte” PS5 game. Dusssss.. 😉
En waar een wil is, is een strakke 3rd party port. 😎
Maar ik denk dat GTA 6 echt wel een game is die mee vraagt van een console dan Final Fantasy.
Het is speelbaar op de Series S. Dus de Switch 2 kan het wel degelijk draaien.
Aanzienlijk gedowngrade natuurlijk maar dat maakt niet uit.
Maar als je naar jarenlang wachten GTA 6 wil spelen ga je dan een downgrade versie willen spelen?
Ik zie graag weer een hoofddeel van GTA naar het kleine scherm komen. Lijkt me heerlijk.
En R*, graag ook GTA 4 en 5. En RDR 2. En graag dan ook nog eens volledig fysiek op cart. Maar dat laatste lijkt me een utopie.
En perfecte ports van 3/VC/SA alsjeblieft, op S2. Easy money me dunkt.
Zo is t Motgeb!
En beste Gameliefhebber met een hoofdletter, 150M mensen gaan de Switch 2 als enige platform kopen, en dan zijn een supermooie 30fps versie op de base S2 en een 4k/60 of 1080p/120 versie op de Pro een dikke en heel erg dikke optie! 🤟
Haha ten eerste is komt er geen pro denk ik anders was die er ook wel geweest in het Switch 1 tijdperk die had daar met oa Zelda heel veel behoefte aan. En twee als er al een pro versie komt gaat dat niet ineens een Ps6 worden. Dan zal het hooguit even sterk zijn als een ps5 en die kan de game hoogstwaarschijnlijk niet eens op 60fps spelen. Dus op de Switch 2 pro zal het dan ook 30fps blijven. En niet 150 miljoen mensen hebben alleen Switch 2 hoor hoe kom je daarbij haha?
Joe, ik heb mijn toekomstvisie hier al vrij vaak uitvoerig uitgelegd 👍. Om herhaling te voorkomen zeg ik: laat je lekker verrassen! 🥳
Haha. Maar de console van Nintendo die tussen de kracht van een ps5 en ps6 zit zal denk ik de Switch 3 zijn. Maar wie weet.
Ik bewonder je positivisme en fanatisme rond de Switch 2 en ik kan me best voorstellen dat de Switch 2 150+ miljoen stuks gaat verkopen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar helemaal geen gamers tussen zitten die niet ook gamen op andere platformen. Sowieso is bekend dat veel PlayStation, Xbox en PC gamers een Nintendo console voor erbij voor de exclusives halen. Daarnaast zit er ook overlap tussen kinderen en families die zowel op Nintendo en mobile gamen. Dus dat 150 miljoen gamers enkel en alleen op Switch 2 (gaan) gamen zie ik niet als een reële gedachte.
Dat kan ik me voorstellen. Check:
Tot nu toe verkoopt de S2 1,5x zo snel als S1, en er is nog niet eens n 3D Mario, Zelda, Animal Crossing of Smash Bros aangekondigd.
En als die verkoopsnelheid volgend jaar door de Motherload aan 3rd party AAA’s naar 1,8x zoveel of meer gaat, komen we al uiteindelijk op (1,8x 170M =) 300M+ units.
En Nintendo heeft al 100M Wii’s en 154M DS’en in 1 generatie verkocht. En dat was toen de PS3 en Xbox360 nog 167M bij elkaar opgeteld verkochten.
En dat laatste gaat bij de PS6 generatie niet gebeuren. Eerder 65M-100M. Ik ga ervanuit dat er ook nog een Pro Oled model komt, dus er kunnen weleens 90M+ mensen gaan overstappen naar Nintendo.
Er zijn nu al 16% vd kopers van buiten het Switch ecosysteem overgestapt naar S2, als dat 33% wordt volgend jaar, zodra duidelijk is dat alle AAA’s day one komen, zijn we er.
90M nieuwe + 60M oude met alleen een Nintendo = 150m.
Ineens toch wel realistisch he 😉. Of ja, wel best case scenario 😎.
Nee want er komt geen pro versie want die kwam er ook niet in het Switch tijdperk en van die 150 miljoen mensen zullen zoals je eerder zei ook heel veel mensen met een ps6 zijn..
Die kwam er wel en is op het laatste moment gecancelled. Dus je zou miss. iets minder stellig kunnen zijn 🙏.
Als t ding 300M units verkoopt, zouden er met mijn theorie 135M mensen zijn die ook nog één of meerdere andere apparaten hebben (bijv. PS5 of 6, of PC of whatever.)
Dussss. Maar goed, de tijd zal het leren! ✌️
Dat kwam van die zogenoemde insiders net zoals de Switch 2 vorig jaar zou uitkomen daar geloof ik ook weinig van . Want juist Zelda had een switch pro goed kunnen gebruiken.
En de Switch 2 gaat geen 285 miljoen verkopen weet niet wat jij denkt haha.
Jij mag geloven wat je wilt 👍.
https://www.nintendolife.com/news/2022/12/rumour-switch-pro-was-real-but-got-cancelled-claims-digital-foundry.
300M, had me verrekend. 👊👻
Ik ben benieuwd maar met 285 miljoen stuks zou het bijna het dubbele verkopen van de tot nu toe bestverkochte console, de PS2 met 155 miljoen stuks. Ik zie het niet gebeuren, maar goed we gaan het zien.
Ik geloof best dat er veel gamers zijn die vooral of alleen op een Switch 2 spelen, maar ik geloof echt niet dat er geen Switch 2 gamers zijn die daarnaast geen PS5, Xbox Series, PC of mobile hebben en daarmee gamen. Er zijn alleen op PU al gamers bekend die zowel een Switch 2 en bijv. een PS5 hebben.
Ik vraag me erg af of de getallen kloppen dat er 150 miljoen nieuwe gamers te vinden zijn voor de Switch 2 die dan ook niet op iets als mobile gamen+ nog eens 135 miljoen gamers die een Switch 2 en nog een of meerdere andere platformen hebben.
Ik denk dat de Switch 2 150 miljoen stuks kan verkopen en ik zie het potentieel dat het uiteindelijk de PS2 gaat overstijgen, maar dat de Switch 2 130 miljoen stuks meer gaat verkopen dan de bestverkochte console ooit zie ik niet gebeuren. Ik ben benieuwd en het zou erg mooi zijn voor Nintendo, maar nogmaals ik zie het niet gebeuren.
Als het wel blijkt te lukken en PU bestaat dan nog, dan zal ik op mijn woorden terugkomen, maar voor nu afwachten. We gaan het zien.
Mooi gezegd! Idealiter valt het precies in het midden uiteindelijk en kunnen we elkaar de handen schudden 🤝.
Ik wil alleen maar aangeven dat ik denk dat er echt een hele kluit PS/Xbox’ers gaat overstappen, that’s all 😉. 240-250M units in totaal, wat ik minstens verwacht, zou ook echt n enorme berg zijn.
Weet niet wat erin je omgaat maar dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren.
Ik ben ook een grote Nintendo fan, en houdt van je positivisme over de switch 2. Maar 300 mil stuks is wel rete veel man, en totaal niet haalbaar voor geen enkele console boer. Denk dat de huidige switch zelfs lastig is om in te halen.
Haha best case scenario he. Ik verwacht 240-250M+ easily 👍.
Droom vooral rustig verder.
Lekker positief Kevin goed bezig.
Je gaat vanaf nu elke week een Switch 2 kopen om je het verkoop aantal te helpen? 😂
Leuk dat er ook nog mensen zijn die vanuit het positieve uitgaan.