Column: Ron zegt houdoe
PU.nl
Achtergrond

Column: Ron zegt houdoe

GTA 6 gaat naar 2026

Ik ben 34. Ik was 17 toen ik als redacteur van Gamer.nl begon. Deze website gaf mij zelfvertrouwen, vriendschappen en een eigen pen. Dus laat mij dan, een laatste keer, die pen richten tot Gamer.nl.

Gamer.nl was een rode draad voor mij. Ik kon hier altijd terecht om alles te delen, hoe raar dat ook klinkt voor een website over computerspelletjes.

Ik heb hier verteld over de ziekte van mijn moeder. Over hoe ik heb geworsteld met van alles. Over hoe zulke fases in mijn leven altijd gekoppeld waren aan een game. De periode Rainbow Six 3 was moeilijk. De periode The Witness leerzaam. De periode Overwatch vormend. De periode Celeste? Heb ik zelfs over geschreven. Maar welke periode ook was aangebroken, er was altijd Gamer.nl. Want zo werkt een rode draad: die verdwijnt niet. Nou ja. Dat hoop je dan.

Ik hoop dat Gamer.nl voor jullie ook een rode draad was. Dat Gamer.nl een constante was omdat je wist dat games hier altijd de aandacht zullen krijgen die ze verdienen. Een plek waar we elkaar niet hoeven aan te kijken om te weten: hey, nft’s vinden we bullshit, en deze influencer hoeft van ons niet, of deze nieuwste Marvel-film zal ons wat. Want wij weten wel beter. We zijn hier voor de videogames. De rest is maar de rest. Zo simpel kan een site over videogames zijn.

Natuurlijk, ik ga als freelancer door met schrijven over games. Natuurlijk, de Ron en Erik Podcast blijft. Natuurlijk, mijn passie over games is vurig als altijd. Maar het wegvallen van Gamer.nl komt met veel onzekerheid. Aan Gamer.nl had ik bijna twintig jaar een plek op het internet waar ik mijn takes deelde met een publiek dat ze lezen wilde. Wat ben ik jullie dankbaar dat mij dat gegund was. En dat geldt ook voor de chefs en redacteuren die mij dit platform gaven.

Martin, Iris, Jacco, Erwin, Jaap, Michel, Arthur, Lucas, Marcel, Sander, Youri, Gerard, Jimmy: dankjewel. Echt, bedankt. Maar, voor de zekerheid, toch nog even alle takes die in de tank zitten:

Sonic is geen goede game – nooit geweest ook. Elden Ring is underrated en is waarschijnlijk de beste game ooit gemaakt. Rainbow Six 3 verdient een remake. Ga niet werken als ontwikkelaar bij een grote uitgever: je zult je baan nooit zeker zijn. Asmongold is een ademende vuilnisbak en heeft geen verstand van videogames. Hollow Knight is niet zo goed als mensen je willen doen geloven. GTA 6 gaat naar 2026. Tifa is beter dan Aerith. Meer levend ook.

En misschien wel de belangrijkste take: games zijn best goed. Er valt héél veel op de gaming-industrie aan te merken, maar de games zijn best goed. Natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat dat niet zo is. Die zijn er heel veel tegenwoordig. Maar ach, wij weten wel beter.

Het zijn maar computerspelletjes, maar wat zijn ze soms belangrijk. Houdoe.

Ron

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pc-versie Stellar Blade officieel aangekondigd
PU.nl
Nieuws

Pc-versie Stellar Blade officieel aangekondigd

Zoals al bekend was komt het spel op 11 juni uit

Na een te vroeg gepubliceerde trailer eerder deze week is de komst van de pc-versie van Stellar Blade op 11 juni nu officieel bevestigd.

Op het officiële PlayStation YouTube-kanaal werd begin deze week een trailer gedeeld met de aankondiging en releasedatum van de pc-versie. De trailer werd weer verwijderd, waaruit bleek dat hij te vroeg was gepubliceerd.

Inmiddels heeft de officiële aankondiging wel plaatsgevonden en blijkt de releasedatum te kloppen. Daarbij is ook duidelijk dat de pc-versie ondersteuning voor upscalingstechnologieën DLSS en FSR bevat, alsmede 25 nieuwe kostuums voor het hoofdpersonage en een nieuw baasgevecht met Mann, de leider van de Sentinals. PS5-gamers zullen een gedeelte van de nieuwe inhoud ook ontvangen middels een update.

Op 11 juni verschijnt er ook een 'Complete Edition' van de game op pc en PlayStation 5. Daarin zit niet alleen de basisgame, maar ook diverse verschenen dlc, waaronder de cross-overs met Nier: Automata en Goddess of Victory: Nikke.

Stellar Blade verscheen in april vorig jaar op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld
PU.nl
Nieuws

Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld

'Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven'

Uitgever Take-Two Interactive heeft gesuggereerd dat nog een uitstel voor Grand Theft Auto 6 onwaarschijnlijk is.

Onlangs werd aangekondigd dat het langverwachte Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar verschijnt, maar op 26 mei 2026. Kort daarna werd ook een nieuwe trailer van de openwereldgame gedeeld. Fans en bedrijven in de industrie die de releasedatum van hun game proberen te plannen maken zich echter zorgen dat de game nogmaals wordt uitgesteld.

Strauss Zelnick, de CEO van uitgever Take-Two Interactive, heeft die zorgen in een interview met IGN proberen weg te nemen: "Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven." Dat is natuurlijk geen directe bevestiging, maar wel een goed teken.

Over de reden van het uitstel: "Wanneer we dichterbij het afmaken van een game waarbij perfectie nodig is komen, wordt steeds duidelijker hoeveel we nog moeten doen. In dit geval wilden we er zeker van zijn dat Rockstar Games genoeg tijd had om hun creatieve visie zonder limieten te bereiken. Daar stond ik zelf ook achter."

In gesprek met investeerders gaf Zelnick aan dat GTA 6 volledig in ontwikkeling is sinds 2020. "Ik denk dat het een slimme investering is om Rockstar extra tijd te geven voor zo'n revolutionair project. De ambitie en complexiteit van Grand Theft Auto 6 is groter dan alle voorgaande Rockstar-spellen, en het team is van plan om wederom een verbluffende entertainmentervaring te leveren die de verwachtingen van spelers overtreft."

In Grand Theft Auto 6 verkennen spelers een fictieve versie van Miami - oftewel Vice City - en omstreken met twee hoofdpersonages, Lucia Caminos en Jason Duval. De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!