Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken
PU.nl
Achtergrond

Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken

Wat een geweldige / vreselijke column

Concord is voltooid verleden tijd, maar de jarenlange ontwikkeling en daaropvolgende haast acute implosie laten me niet los. Het was de verkeerde game op het verkeerde moment, zei collega Erik Nusselder treffend. Wat vlak na het succes van Overwatch nog een goed en fris idee leek, is inmiddels uitgekauwd en zowel links als rechts ingehaald door spellen die beter, leuker of goedkoper zijn. Of gewoonweg door ontelbaar meer mensen gespeeld worden die niet de overstap willen maken naar een onbewezen shooter. Maar wat moeten ontwikkelaars dan wel doen om hun spel tot een succes te maken? Ik heb even de feedback van alle gamers op het internet verzameld en de oplossing blijkt heel simpel.

Games zijn te duur / Games zitten vol met microtransacties

Games zijn te kort / Waarom kost iedere game 40 uur om uit te spelen ?

De ontwikkeling van games duurt te lang / Spellen worden afgeraffeld

Hahaha, Xbox gaat dood / Waarom is mijn PS5 Pro zo duur?

Er zijn te veel goede games / Er zijn te weinig goede games

Games zijn te gewelddadig / Games zijn te kinderachtig

Games zijn te open / Games nemen je te veel bij de hand

Er zijn niet genoeg originele games / Waarom is er nog geen vervolg op mijn favoriete game?

Er zijn te veel remakes en remasters / Waar blijft de remaster van Bloodborne???

Concord is slecht en verdient het om te falen / Hoe durft Sony Concord offline te halen?

Waarom moet ik in hemelsnaam 200GB downloaden voor een game? / Lol, deze game is maar 6GB, dat kan nooit veel soeps zijn

Games hebben te veel mechanics / Wat is dit, een walking simulator?

Day one-dlc, hoe durven ze? / Waar blijft de dlc voor deze game?

Pc-gamen is te duur / Ik weet niet hoe duur pc’s zijn

De tegenstanders in dit multiplayerpotje zijn te goed / Waarom heeft deze game geen skill-based matchmaking?

Games moeten bloedmooi zijn / Waarom is de framerate zo laag?

Alle games lijken op elkaar / Elden Ring is lelijk

Ik heb mijn games het liefste digitaal / Waarom is de Game Mania failliet?

Waarom herhaalt deze game zoveel assets? / Hoezo zijn games zo duur om te maken?

Gamer.nl zijn PlayStation-fanboys / Gamer.nl zijn Xbox-fanboys

Er is niets te doen in deze spelwereld / Ik ga echt niet alle 194 vlaggetjes verzamelen

Ze moeten deze baas echt patchen, hij is veel te moeilijk / De patch heeft ‘m te makkelijk gemaakt, nu is er niets meer aan

Zelda is al jaren hetzelfde spel / WAAR ZIJN DE DUNGEONS???

Als ontwikkelaars nou gewoon zouden maken waar wij als gamers op zitten te wachten, dan hadden we zo’n fiasco als Concord kunnen vermijden. We willen kortere/langere games met slechtere/betere graphics, gemaakt door mensen/computers die meer/minder betaald worden om minder hard/harder te werken. En ik maak geen/een grapje.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend
PU.nl
Nieuws

Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend

Waaronder de schrijfster van Station Eleven

Het schrijversteam van de live-action Assassin's Creed-serie die voor Netflix gemaakt wordt is bekend.

Nexus Point News meldt dat de Writer's Guild of America verschillende schrijvers die aan de serie werken heeft verklapt. Een van de meest opvallende namen is Emily St John Mandel, de schrijfster van de boeken The Glass Hotel en Station Eleven. Laatstgenoemde boek werd eerder al verfilmd door HBO, en daar werkte Mandel ook aan als producent. Het blijkt dat ze ook als 'executive story editor' aan de aankomende God of War-serie van Amazon Prime werkt.

Sanaz Toossi, de toneelschrijver die vooral bekend is van het op dit moment lopende stuk English, is ook een van de schrijfsters van de aankomende Assassin's Creed-serie. Ook Sam Reynolds - bekend van The Walking Dead: World Beyond - en Tom Hemmings - een producent van de Halo-televisieserie - werken aan het script.

David M Wiener (executive producer van de Halo-televisieserie) en Roberto Patino (executive producer van Westworld) zijn aangesteld als showrunners. Zowel Claire Kiechel (HBO's Watchmen en Star Wars-serie The Acolyte) en Jaquén Castellanos (schrijfster van Good American Family en The Affair) zijn aangesteld als co-executive producenten.

Vorige maand onthulde Netflix dat de in 2020 aangekondigde Assassin's Creed-serie nog steeds op de planning staat. Veel meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd
PU.nl
Nieuws

Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd

Het bedrijf wil zich nog meer richten op kwaliteit boven kwantiteit en multiplatformreleases

Square Enix werkt samen met TBS Television aan de ontwikkeling van een nieuwe IP. Daarnaast heeft de Japanse uitgever de mobiele game Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd.

Het bedrijf maakte zijn meest recente fiscale kwartaalcijfers vandaag bekend, waaruit het bovenstaande bleek. Details over de nieuwe IP die in samenwerking met het Japanse televisiebedrijf TBS Television wordt ontwikkeld zijn er nog niet. De zender is in ieder geval bekend van programma's als Takeshi's Castle, Ninja Warrior en Ultraman.

Kingdom Hearts: Missing Link is dus geannuleerd nadat het spel vorig najaar al voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. Volgens Square Enix was het moeilijk om een product te creëren die voor lange tijd speelbaar zou blijven. Het bedrijf benadrukte dat de Kingdom Hearts-reeks blijft voortbestaan en dat er nog altijd hard gewerkt wordt aan Kingdom Hearts 4.

Square Enix benadrukte tot slot wederom plannen om zich op kwaliteit boven kwantiteit te richten, en sprak wederom de noodzaak uit om games op meerdere systemen uit te brengen. Dit maakt onderdeel uit van een driejarenplan die eindigt op maart 2027. Het is de bedoeling dat het bedrijf daarna dusdanig goed gestructureerd is dat het op een consistente basis nieuwe delen in belangrijke franchises uit kan brengen.

Uit het fiscale kwartaalrapport blijkt dat de verkoop van singleplayergames van de uitgever is gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel is de winst omhooggegaan dankzij Dragon Quest 3 HD-2D Remake, dat beter dan verwacht verkocht. Ook de winst voor mmo's van het bedrijf is gestegen - mede dankzij de release van Final Fantasy 14-uitbreiding Dawntrail afgelopen zomer. De verkoop en winst van mobiele games is scherp gedaald, vooral omdat het bedrijf diverse mobiele games heeft stopgezet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!