Call of Duty: Warzone Mobile verschijnt niet in Nederland en België
Gamer.nl
Nieuws

Call of Duty: Warzone Mobile verschijnt niet in Nederland en België

Wel uit in andere landen

Call of Duty: Warzone Mobile is momenteel niet beschikbaar in Nederland en België. Dat meldt Activision in een statement aan Gamer.nl.

“Call of Duty Mobile is momenteel niet beschikbaar in België en Nederland, de Belgische en Nederlandse Apple App en Google Play Stores”, zegt een woordvoerder. “Dat heeft te maken met de huidige operating environment voor games in die landen.

Waarschijnlijk doelt de uitgever op The Keep, een exclusieve mobiele winkel waarin spelers in ruil voor COD Points - valuta die met echt geld aan te schaffen is - een willekeurig cosmetisch item ontvangt. De winkel is bij lancering van de game nog niet beschikbaar, maar wordt later aan de game toegevoegd. Op X deelt gebruiker Detonate echter al hoe de winkel werkt.

In België en Nederland is regelgeving rondom gokken in games strenger dan in de meeste andere landen. Zo werden eerder mobiele games als Diablo Immortal en Pokémon Masters hier geweerd uit de Google Play en Apple App Stores.

Warzone Mobile is een mobiele versie van de populaire gratis battle royale-shooter die al geruime tijd op consoles en pc verkrijgbaar is. Spelers kunnen twee battle royale-maps betreden: Verdansk voor 120 spelers en Rebirth Island voor 48 spelers. Daarnaast zijn er Call of Duty-multiplayermaps en -modi, waaronder maps als Shipment, Scrapyard en Shoot House en modi als Team Deathmatch, Kill Confirmed, Domination en Search & Destroy.

Warzone Mobile heeft gedeelde progressie met de console- en pc-versies van Warzone en Modern Warfare 3, waaronder XP voor spelers, wapens en progressie in de Battle Pass. Daarvoor moet men inloggen met een Activision-account.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!