Bethesda was 'voorbereid op kritiek Fallout 76'
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda was 'voorbereid op kritiek Fallout 76'

De ontwikkeling van Fallout 76 heeft voor veel problemen gezorgd bij Bethesda. De ontwikkelaar zegt dan ook dat het voorbereid was op de vele problemen en kritiek na de lancering van het spel.

Todd Howard, de directeur van Bethesda, geeft in een interview met IGN toe dat de slechte lancering van Fallout 76 en de vele kritieken op het spel schade hebben aangericht aan het imago van Bethesda en de Fallout-franchise. Het spel, dat in november vorig jaar werd uitgebracht, bevatte veel technische problemen en kreeg matige reviews.

Howard zegt dat Bethesda veel van de ellende al zag aankomen, naarmate de releasedatum van Fallout 76 dichterbij kwam. De ontwikkeling van het spel en de focus op multiplayer bracht veel problemen met zich mee en het team was dus voorbereid dat een groot gedeelte van deze problemen na lancering werden blootgesteld. "Dit is niet het soort game dat fans van ons verwachtten, dus we wisten dat we kritiek gingen krijgen. Veel van deze kritiek is verdiend", aldus Howard.

Bethesda is volgens Howard van plan om in de nabije toekomst nog veel verbeteringen toe te voegen aan Fallout 76. Ook wil de ontwikkelaar het contact met de community van het spel verbeteren en leren van de fouten die zijn gemaakt met de lancering van het spel. "Het gaat er niet om hoe je de game lanceert, maar om wat het uiteindelijk wordt", zegt Howard over Fallout 76.

Howard vult aan dat Bethesda "een aantal geweldige" dingen gaat onthullen tijdens de persconferentie van het bedrijf op E3, die in de nacht van zondag 9 juni op maandag 10 juni plaatsvindt om 02:30 uur Nederlandse tijd. Bekijk in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van andere uitgevers plaatsvinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!