BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo
Gamer.nl
Nieuws

BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo

Ontwikkelaar BioWare heeft de plannen onthuld voor het verbeteren van de Anthem-demo voordat de publieke demo aankomend weekend lanceert. Dit meldt de head of live service, Chad Robertson, in een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de betreffende blogpost meldt Robertson dat het een 'veelbewogen' weekend was. Aan het begin van het weekend kampten veel spelers met problemen waardoor men niet optimaal kon genieten van de game. Deze problemen waren in de loop van zaterdag grotendeels verholpen. BioWare hield de servers stabiel totdat de servers zondagavond weer offline gingen. In een eerdere blogpost benadrukte Robertson dat het in ieder geval niet lag aan de servercapaciteiten.

In de blog wordt benadrukt dat er gedurende de komende week tot de volgende publieke demo, meer getest wordt met de servercapaciteiten. Dit wordt gedaan om de servers stabiel te kunnen houden wanneer de demo lanceert en vele spelers gelijktijdig toegang willen krijgen tot de game. Daarnaast stelt BioWare prioriteiten in het oplossen van de oneindige laadschermen dat voor veel spelers een frustrerend probleem was bij de VIP-demo.

©GMRimport

Robertson zegt dat er nog veel werk verricht moet worden voordat men klaar is om de demo van aankomende vrijdag, evenals de volledige game, te kunnen lanceren. Zo moet er onder andere aandacht besteed worden aan het implementeren van fixes voor verschillende eerder verschenen bugs. Dit betreft met name 'entitlement'-bugs, rubber-banding door serverprestaties en oneindige laadschermen bij het starten van expedities.

©GMRimport

Verder legt Robertson uit dat het team ook bezig is met het verbeteren van duizenden problemen die zich voordoen bij elementen van de game. Deze lijst bevat onder andere fixes voor het verliezen van: experience aan het einde van een expeditie, prestatieverbeteringen en veranderingen aan de sociale hub genaamd 'The Launch Bay'.

De eerste demo zorgde ervoor dat er in totaal negen miljoen uur gespeeld werd. Tijdens de demo werd verder één miljoen aan Strongholds voltooid en werden twee miljoen 'Grabbits' gedood. Robertson adviseert spelers om met de publieke demo tot zondagmiddag te blijven spelen, aangezien BioWare dan een voorproefje gaat tonen van de toekomstige plannen voor de game.

De publieke demo van Anthem gaat op 1 februari van start en is te spelen tot en met zondag 3 februari. Anthem lanceert op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!