Call of Duty: Black Ops 4-lootboxen zorgen voor ophef
PU.nl
Nieuws

Call of Duty: Black Ops 4-lootboxen zorgen voor ophef

In de Operation Grand Heist-update van Call of Duty: Black Ops 4 zijn lootboxen toegevoegd. Er is hier ophef over ontstaan omdat het mogelijk is om 'betere' wapens te krijgen uit de boxen.

Dinsdag werd het nieuwe seizoen van Call of Duty: Black Ops 4 ingeluid door Treyarch en Activision. Operation Grand Heist voegt nieuwe content toe voor de multiplayer-, Zombies- en Blackout-spelmodi en is al gelanceerd op de PlayStation 4.

Naast de nieuwe specialist Outrider, de spelmodus One in the Chamber, en twee nieuwe multiplayer-maps voor Black Ops Pass-leden, zijn ook lootboxen toegevoegd aan het spel. De lootboxen, genaamd Reserve Crates, zijn verkrijgbaar voor 200 COD punten of twee euro en bevatten drie cosmetische items.

Er is nu veel ophef ontstaan over nieuwe soorten wapens die alleen verkrijgbaar zijn in de Reserve Crates. Deze geweren zijn een 'Mark 2-versie' van een normaal wapen in het spel en geven 25 procent extra ervaringspunten bij het vermoorden van een tegenstander. Volgens veel spelers heeft dit invloed op de gameplay van het spel en behoren ze dus niet in lootboxen.

Ook bevatten de lootboxen een nieuw personage voor Blackout, de battle royale-modus van het Call of Duty-spel. Dit personage is alleen te krijgen in een Reserve Crate, wat een eerdere uitspraak van Black Ops 4-ontwerpleider David Vondelhaar tegengaat. Vondelhaar zei namelijk voordat het spel werd uitgebracht in een

Watch on YouTube

dat alle nieuwe personages vrij te spelen zouden zijn.

Vondelhaar verdedigde zichzelf door te zeggen dat wat hij zei tijdens het interview toen nog de waarheid was, maar dat de plannen van het spel sindsdien veranderd zijn. "Dingen veranderen, en sommige veranderingen heb ik geen invloed op." Hieruit kan opgemaakt worden dat de microtransacties in Black Ops 4 aangestuurd worden door Activision.

Eerder dit jaar nam de uitgever nog afscheid van Bungie en Destiny 2, omdat het spel niet voldeed aan de financiële verwachtingen. Ook ontsloeg het bedrijf ongeveer acht procent van haar werknemers ondanks de "beste resultaten in de geschiedenis".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!