Epic Games gaat terugbetalingen Shenmue 3 dekken
Gamer.nl
Nieuws

Epic Games gaat terugbetalingen Shenmue 3 dekken

Het wordt alsnog mogelijk voor donateurs van het Kickstarter-project van Shenmue 3 om hun geld terug te vragen. Deze terugbetalingen worden volledig gedekt door Epic Games.

In een update op de Kickstarter-pagina van Shenmue 3 heeft ontwikkelaar Ys Net bekendgemaakt dat het toch mogelijk wordt voor donateurs van het project om hun geld terug te vragen. Deze beslissing is gemaakt in samenwerking met uitgever Deep Silver en Epic Games, voor de spelers die geen downloadcode van het spel voor de Epic Games Store willen ontvangen. Meer details over het indienen van een terugbetalingsverzoek worden in een volgende update op de pagina onthuld.

De overstap van Shenmue 3 naar de Epic Games Store zorgde vorige maand voor veel ophef. In eerste instantie werd namelijk gezegd dat donateurs van het project, die hadden gerekend op een Steam-code, hun geld niet terug zouden krijgen. Een week later maakte Ys Net bekend te luisteren naar de zorgen van fans en de situatie omtrent de exclusiviteit van het spel op de Epic Games Store te beoordelen.

De terugbetalingen van Shenmue 3 worden volledig gedekt door Epic Games. Dat maakt Tim Sweeney, de oprichter van Epic, bekend op Twitter. Hij zegt dat Epic Games hiertoe heeft besloten, zodat de terugbetalingen niet ten kosten gaan van het ontwikkelingsbudget van Ys Net.

Sweeney kondigt op Twitter bovendien aan dat Epic Games in de toekomst maatregelen gaat treffen, wanneer een nog niet uitgebrachte crowdfunding-game exclusief naar de Epic Games Store komt. Zo wordt beloofd dat donateurs van het desbetreffende project alsnog een downloadcode kunnen krijgen voor de eerder aangekondigde digitale winkel, of anders de garantie hebben dat ze hun geld terug kunnen vragen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!