Er zijn inmiddels 3,5 miljoen exemplaren van managementgame Factorio verkocht.
Dat meldt de ontwikkelaar in een blogpost. De game kwam in 2014 al als Early Access-titel uit, maar de uiteindelijke versie verscheen in 2020 op pc. Afgelopen najaar kwam de game ook uit op Nintendo Switch. Die versie is inmiddels meer dan 40.000 keer verkocht – een aantal dat de ontwikkelaar min of meer had verwacht.
In Factorio storten spelers neer op een planeet, waar men een ruimteschip moet bouwen. Daarvoor moeten materialen verzameld worden en machines gebouwd worden om die materialen te verwerken tot grondstoffen. Uiteindelijk bouwen spelers als het goed is een goed geöliede productieketen.
Voor de kenners hierboven, ook een game om op de switch te spelen of echt een pc-game?
@Mr.Jeen hij zal lang niet zo lekker spelen op de switch. Maar je hoeft echt geen monster pc te hebben om hem te kunnen spelen hoor.
@Mr.Jeen ik speel het op een 10 jaar oude laptop zonder dedicated gpu met 60fps. En dan zit ik al in end game dus gebeurt een hoop. Op de switch lijkt dit spel me heel lastig.
Geniaal spel. Een van de leukste spellen van het afgelopen decennium..
The factory must grow.
nog nooit afgeprijst en was vroegah 25 euro, nu 30 op steam 🙁
staat in mn wishlist en koop em pas met 50% korting XD
Waarschijnlijk komt tie nooit in de sale, heb daarintegen wel engelen geduld (en genoeg andere games)
@-JK- Dan koop je hem nooit. De game gaat inderdaad nooit in de aanbieding. 30 euro is een enorm eerlijke prijs voor een spel waar je honderden uren in kunt stoppen.
Hij was vroegah 20 euro, dat was de beta prijs. Tijdens alpha was hij volgens mij nog goedkoper. Ook een eerlijke praktijk wat mij betreft, als het spel nooit afkomt tijdens de early access fase dan heb je alleen betaald voor wat je gekregen hebt.
@-JK- Het is een feit dat hij niet in de sale komt. Dus je kan heel lang wachten. Staat gewoon op hun site hoor. De laatste korting was voordat het spel uitgebracht werd. Zelf 10 euro voor betaald toen hij net uit was. Inmiddels 1100 uur in gestoken. Beste game ooit. Dit jaar zal nieuwe dlc ook uitkomen, 25 euro ongeveer want die dlc is nog groter dan de base game.