Gerucht: Halo Infinite wordt duurste game ooit
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Halo Infinite wordt duurste game ooit

Halo Infinite kan volgens geruchten de duurste game ooit worden. Het budget voor het spel, dat mogelijk een open wereld bevat en misschien wordt uitgebracht voor de volgende generatie Xbox-console, ligt hoger dan 500 miljoen dollar.

De Duitse website Xbox Dynasty beweert dat 343 Industries een budget heeft van meer dan 500 miljoen dollar voor de ontwikkeling van Halo Infinite. Als de overige kosten voor het spel, zoals de marketingkosten, hierbij worden opgeteld kan Halo Infinite het duurste spel ooit worden.

Hoewel hier enkel wordt gesproken over geruchten, zijn er toch een aantal redenen om te geloven dat de ontwikkelingskosten van Halo Infinite daadwerkelijk zo hoog liggen. Zo beschrijven eerdere geruchten dat Halo Infinite de eerste game wordt in de franchise die een open wereld bevat en wordt het spel gebouwd met de nieuwe Slipspace-engine.

©GMRimport

Een hoger budget kan verder worden verklaard doordat Halo Infinite waarschijnlijk wordt uitgebracht voor de volgende generatie Xbox-console en het spel verschijnt voor pc. Dit creëert een breder publiek. Bovendien kan Halo Infinite de perfecte kandidaat zijn om het gezicht van Xbox Game Pass te worden.

In februari vertelde Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, nog dat de ontwikkelaar meer tijd gaat nemen voor Halo Infinite. De extra tijd wordt gebruikt om een werkomgeving te creëren die de werkdruk van het ontwikkelteam moet verlichten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld
Gamer.nl
Nieuws

Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld

'De prins is nog maar net begonnen'

Prince of Persia: The Lost Crown is door meer dan twee miljoen mensen gespeeld. Ubisoft hint naar de mogelijkheid dat fans meer Prince of Persia kunnen verwachten.

Dat werd via social media gecommuniceerd. "Ruim meer dan twee miljoen spelers nu. Jullie hebben de legende nieuw leven ingeblazen. De prins is terug, en geloof ons: hij is nog maar net begonnen."

Wat er precies met dat laatste wordt bedoeld wordt niet per se duidelijk gemaakt, maar The Rogue Prince of Persia bevindt zich nog in early access, en er wordt ook altijd nog gewerkt aan een remake van The Sands of Time.

The Lost Crown kwam begin vorig jaar uit - het was het eerste nieuwe deel in de langlopende reeks sinds het in 2010 verschenen The Forgotten Sands. Het betreft een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!